Reguła jest prosta: im tańsza drukarka, tym koszty eksploatacji są wyższe. Dlatego najmniejsze urządzenia laserowe po kilkaset złotych nie nadają się do pracy w miejscach, gdzie powstają tysiące dokumentów. Powodem jest nie tyko wydajność i wytrzymałość, ale właśnie przede wszystkim gigantyczne koszty eksploatacji. Jedna strona kosztuje 15-20 groszy, zatem wydrukowanie 5000 stron miesięcznie to 1000 zł, a rocznie 12 tys. zł.
W skrócie
Nie powinno nikogo dziwić, że nawet w małej, kilkuosobowej firmie, druk kosztuje kilka, czasem nawet kilkanaście tysięcy złotych rocznie. Przy większej liczbie pracowników i w rozproszonej strukturze firmy koszty te wymykają się spod kontroli – mogą to być dziesiątki tysięcy złotych. W takich sytuacjach warto przeprowadzić audyt i ewentualnie wdrożyć odpowiednie rozwiązania druku oraz obiegu dokumentów.
Znacznie niższe koszty w przeliczeniu na stronę zapewniają urządzenia za około 1000-2000 zł, o których pisałem w materiale „Drukuj szybko i ekonomicznie”. Jednak nawet porównując sprzęt tej samej klasy, można dostrzec istotne różnice w kosztach wydruku. Poniższy wykres obrazuje, jakie są koszty zakupu urządzeń, a jakie koszty pó … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS