A A+ A++

Europejskie rekordy Koreańczyków

Dokładnie 518 566 samochodów sprzedał w 2022 roku Hyundai i to w samej tylko Europie. To wzrost o 0,5 proc. względem 2021 roku. Koncern odnotował przy tym rekordowy udział w rynku na Starym Kontynencie – 4,6 proc. Marka święciła też triumfy w poszczególnych krajach, które uważa dla swojego biznesu za kluczowe, rekordową sprzedaż osiągając między innymi w Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Francji, Wielkiej Brytanii, a także Polsce. W naszym kraju Hyundai umocnił swoją pozycję rynkową bardziej niż na całym kontynencie. Udział marki w polskim rynku sięgnął rekordowych 5,6 procent. W 2022 roku zarejestrowano 26 889 sztuk nowych aut z literą H wkomponowaną w poziomo ułożony owal i to kolejny z rzędu rok rekordowych wyników.

– Rok 2022 był rokiem wielu wyzwań, ale był też rokiem wielu sukcesów – mówi Michael Cole, Prezes i Dyrektor Generalny Hyundai Motor Europe. Cole jest też przekonany, że impet, jaki Hyundai osiągnął w 2022 roku, będzie prowadził markę przez następne lata. Nie jest to czcza deklaracja, bo jeśli chodzi o elektryfikację i technologie bezemisyjne koreańska marka wytycza światowe trendy, a klienci to zauważają – rosnące zainteresowanie hyundaiami widać przede wszystkim w obszarze samochodów bardziej przyjaznych środowisku. Koncern może się pochwalić, że w 2022 roku sprzedaż jego „czystych” pojazdów wzrosła o 19 proc. Gdy w skali globalnej 10 proc. nowych aut sprzedawanych na całym świecie to elektryki, dla Hyundaia czyste technologicznie pojazdy stanowią ponad 16 proc. sprzedaży.

czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPierwsza stacja wodorowa Orlen w Czechach już działa
Następny artykułЛьвів’янин з перевищенням норми алкоголю у 19 разів розбив чуже авто