A A+ A++

Informacja o pozyskaniu przez południowokoreańską armię samobieżnych mostów M3 została opublikowana na oficjalnym koncie wojska. Według niej kontrakt otrzymał rodzimy koncern Hanwha Defense, który dostarczy mosty razem z ich europejskim producentem GDELS. Dostarczany model M3K będzie dostosowany do potrzeb operacyjnych sił południowokoreańskich. Tym samym konsorcjum Hanwha-GDELS pokonało Hyundai Rotem oferujący turecki system AAAB (Armored Amphibious Assault Bridge) opracowany przez FNSS Savunma Sistemleri.

Według informacji Hanwha Defense będzie musiało dostarczyć dla armii w latach 2023-2027 łącznie 110 kołowych mostów pływających i systemów promowych. Kontrakt wyceniono na 458 milionów dolarów.

Korea Południowa będzie szóstym krajem obsługującym mosty M3 po Niemczech, Wielkiej Brytanii, Tajwanie, Singapurze i Indonezji. Mosty desantowe były z powodzeniem wykorzystywane w wielu sojuszniczych operacjach i manewrach, a także w ekstremalnych klimatach. Mosty tego typu zostały użyte przez połączone siły brytyjsko-niemieckie podczas ćwiczeń Anakonda 2016, dzięki czemu utworzono 350-metrowy most pozwalający uczestnikom manewrów przekroczyć Wisłę w rejonie Chełmna. Był to najdłuższy w historii most, przygotowany za pomocą systemu M3.

Reklama

M3 zbudowany jest w oparciu o czterokołowy pojazd amfibijny i składa się z głównego elementu pływającego (z napędem, hydraulicznym żurawiem i elementami sterowania), dwóch bocznych elementów obracanych hydraulicznie i trzech ramp pokładowych. Kadłub i pływaki wykonane są z lekkiego stopu aluminium. Wszystkie cztery koła są sterowane (unoszone po wjeździe do wody). Przy wymiarach konstrukcji pojazdu 12,88 × 3,35 × 3,93 m (masa 25 300 kg) umożliwiają uzyskanie promienia skrętu 23,4 m i pokonywanie pochyleń do 60 proc.

Manewrowanie w wodzie uzyskano dzięki hydrodynamicznemu napędowi strugowodnemu. Trzy rampy długości 8,35 m są układane za pomocą żurawia pokładowego i służą do połączenia poszczególnych pojazdów lub jako wjazdy i wyjazdy. Umożliwiają one dopasowanie długości mostu do szerokości przeszkody wodnej bądź przez połączenie burta w burtę, bądź w pewnej odległości.

Z 8 amfibii M3 24 żołnierzy w ciągu 24 minut może zbudować most pływający długości 100 m o obciążeniu odpowiadającym MLC 70 (przerzut pojazdów o masie do ok. 63,5 t). Ten system przeprawowy może być obciążony do MLC 85 dla pojazdów gąsienicowych i do MLC 132 dla pojazdów kołowych.  

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDakar 2021: niezbędnik kibica, czyli najważniejsze informacje o rajdzie
Następny artykułMarina tak wyglądała po długim i ciężkim porodzie. Pokazała zdjęcie