Władze Ostrowa Wielkopolskiego wyjaśniły radnym podczas sesji, w jakim celu i dlaczego zostało utworzone w urzędzie nowe stanowisko – “koordynatora ds. zapewnienia dostępności”. To nie pomysł włodarzy, a odgórnie narzucony obowiązek w myśl ustawy z 2019 roku.
Tydzień temu poinformowaliśmy na naszych łamach o utworzeniu nowego stanowiska pracy w Urzędzie Miejskim w Ostrowie Wielkopolskim. Mowa o koordynatorze ds. zapewnienia dostępności w urzędzie. Do tej pory nikt nie pełnił tej funkcji, ponieważ nie było takiej potrzeby. Przynajmniej z punktu widzenia władz miasta. Włodarze zostali jednak postawieni przed faktem dokonanym, a mianowicie ustawą, która weszła w życie i wymaga utworzenia miejsca dla kolejnego pracownika. – Byliśmy zobowiązani przepisami prawa do powołania do życia takiego właśnie stanowiska, jakim jest koordynator ds. dostępności – powiedziała podczas październikowej sesji Beata Klimek, prezydent Ostrowa Wielkopolskiego.
CZYTAJ: Pierwsza inwestycja za pieniądze z EBI. Wiemy, nią będzie
Była to odpowiedź na pytanie jednego z radnych o zasadność utworzenia takiego stanowiska. Jak się okazuje, czy zasadność jest, czy jej nie ma (choć w różnych instytucjach różnie to może wyglądać) ustawa jest ustawą i samorząd musi wypełnić jej zapisy, które to zaakceptowali parlamentarzyści.
– Wymóg powołania koordynatora ds. zapewnienia dostępności nałożyła na nas ustawa z 19 lipca z 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. W art. 14., ust. 1. czytamy, że “każdy organ władzy publicznej (…) wyznacza co najmniej jedną osobę pełniącą funkcję koordynatora ds. dostępności”. Kładę szczególny nacisk na słowa: “wyznacza co najmniej jedną osobę”, ponieważ niektóre samorządy czy inne instytucje powołują trzech koordynatorów. W naszym przypadku jest to wyznaczona jedna osoba – wyjaśnił w uzupełnieniu Andrzej Baraniak, sekretarz Miasta Ostrowa Wielkopolskiego.
CZYTAJ: Podziel się ciepłem – podaruj czapkę lub szalik bezdomnemu
Jak podkreślił, to ważna ustawa z punktu widzenia organów naczelnych i nakłada na samorządy oraz inne instytucje dodatkowe wymogi. – O utworzeniu takiego stanowiska musimy poinformować zarówno wojewodę, jak i Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej – dodał.
W urzędzie miejskim koordynatorem ds. dostępności został Zdzisław Mielczarek, który do niedawna pełnił funkcję Dyrektora Kancelarii Prezydenta Miasta Ostrowa Wielkopolskiego. To stanowisko przypadło w udziale Robertowi Kaźmierczakowi, który będzie łączył nowe obowiązki z zadaniami dotyczącymi promocji miasta.
WIĘCEJ NA TEN TEMAT PRZECZYTASZ POD TYM LINKIEM
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS