A A+ A++

Spotkanie poświęcone planom współpracy z Komisją Europejska, mającej zwiększyć bezpieczeństwo podróży koleją w Polsce odbyło się 6 czerwca w siedzibie Polskich Kolei Państwowych S.A. w Warszawie. W ramach wspólnej inicjatywy PKP S.A. oraz Dyrekcji Generalnej ds. Migracji i Spraw Wewnętrznych Komisji Europejskiej (DG HOME) w najbliższych tygodniach na dworcach kolejowych oraz w pociągach testowane będą nowoczesne urządzenia detekcyjne. – Bezpieczeństwo na kolei, zarówno w wymiarze safety, jak i security, pozostaje dla mnie jako szefa Grupy PKP jednym z najważniejszych priorytetów – podkreśla prezes PKP. 

Standard dla przemysłu

Pilotaż potrwa pół roku, początkowo dobrowolnym programem objętych jest pięć najpowszechniejszych typów sprzętu do wykrywania stosowanego w przestrzeni publicznej (ręczne/mobilne wykrywacze materiałów wybuchowych i substancji chemicznych, konwencjonalne urządzenia rentgenowskie, przechodnie wykrywacze metali, ręczne wykrywacze metali, sprzęt do wykrywania śladów materiałów wybuchowych).

Czytaj więcej

Stilger wskazuje, że użyczony przez KE sprzęt nie jest produkcji polskiej, ale każdy producent (pod pewnymi warunkami) może przystąpić do ww. programu testowego Komisji Europejskiej. – Jest to dobrowolny unijny program dot. wymagań eksploatacyjnych sprzętu wykrywającego używanego w przestrzeni publicznej poza lotnictwem. Zidentyfikowane zostały potrzeby standaryzacji tego rodzaju urządzeń, stąd Komisja Europejska (Dyrekcja Generalna ds. Migracji i Spraw Wewnętrznych, DG HOME) wraz przedstawicielami producentów sprzętu wykrywającego podjęła inicjatywę i współpracę w celu usunięcia tego niedociągnięcia i zdefiniowania zharmonizowanych wymagań dotyczących działania sprzętu wykrywającego i powiązanych z tym mechanizmów weryfikacji jego skuteczności w określonych warunkach – wyjaśnia rzecznik PKP. 

Dodaje, że do programu Komisji może przystąpić każdy producent tego typu sprzętu (również polski), pod warunkiem, że produkowany przez niego sprzęt jest dostępny na rynku w Unii Europejskiej i legalny do użytku przez organy ścigania, władze publiczne, takie jak straż graniczna i służby celne oraz innych operatorów publicznych i prywatnych świadczących m.in. usługi pocztowe, transportowe, organizujących duże wydarzenia sportowo-rozrywkowe, także do zastosowania w więzieniach, budynkach rządowych etc. – De facto inicjatywa ta ma na celu doprowadzenie do tego, aby zdecydowana większość producentów systemów wykrywania przystąpiła do tego procesu, podnosząc w ten sposób poprzeczkę w całym sektorze – podkreśla Stilger. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDaniel Nowocin: Możemy sprawić, że zdrowie pacjenta będzie lepiej “pilnowane”
Następny artykułJuwenalia UJW