A A+ A++

W związku z powrotem 18 stycznia uczniów klas I- III do trybu stacjonarnego nauczania, w Szkole Podstawowej nr 3 im. 1 Pułku Ułanów Krechowieckich w Augustowie zostały podjęte działania mające na celu spełnienie wytycznych MZ, GIS, MEiN, tak aby jak najbardziej dostosować warunki pracy dydaktyczno- wychowawczej pod względem bezpieczeństwa wszystkich uczestników procesu nauczania- zarówno uczniów, jak i pracowników szkoły. Dotyczy to również świetlicy szkolnej, która jest jednym z newralgicznych punktów pod względem zagrożenia epidemicznego. Pierwszy tydzień pobytu uczniów w szkole, to również dostosowanie organizacji pracy szkoły, reagowanie na bieżące sygnały od pracowników- rodzice nie zgłaszali uwag (zgodnie z procedurą mają ograniczoną możliwość przebywania w szkole- przyjmowanie i odbiór codzienny dzieci odbywa się w określonych godzinach przy drzwiach głównych szkoły). Jednym z zadań było określenie liczebności uczniów korzystających ze świetlicy szkolnej ( w trzech pomieszczeniach) i dostosowanie harmonogramu pracy celem zmniejszenia liczby uczniów jednocześnie przebywających w świetlicy. W wyniku działań bieżących i aktywnego reagowania na sytuację w szkolnej świetlicy zajęcia opiekuńczo-wychowawcze odbywają się w trzech pomieszczeniach świetlicowych ( w których dotychczas przebywali uczniowie, a więc nie, jak opisano w artykule 100 uczniów w jednej sali) i w dwóch w salach dydaktycznych zaadoptowanych na potrzeby świetlicy. W każdej z sal przebywa jednorazowo nie więcej niż 25 osób. W tych pomieszczeniach utworzono kącik do zabawy oraz do odrabiania lekcji, zajęć artystycznych. W czasie pobytu dzieci w świetlicy obowiązuje zasada jedna grupa – jedna sala. Do każdej grupy przyporządkowani są każdorazowo ci sami, stali nauczyciele. Obowiązują ogólne zasady higieny: częste mycie rąk, dezynfekcja, ochrona podczas kichania i kaszlu,

unikanie dotykania oczu, nosa i ust. W każdej sali zapewniony jest dostęp do środków dezynfekujących. Drzwi w ciągach komunikacyjnych, po których najczęściej poruszają się dzieci są otwarte tak, aby nie trzeba było ich otwierać (dotykać). W przestrzeni wspólnej szkoły, np. podczas wyjścia na obiad lub do toalety uczniowie używają maseczek. Spożywanie posiłków odbywa się w tych samych grupach, w których realizowane są zajęcia opiekuńczo-wychowawcze, z zachowaniem dystansu. Poszczególne grupy w czasie posiłku w stołówce nie mają ze sobą kontaktu i nie siedzą przy tych samych stolikach.

Będąc świadomym korzyści, jakie niesie ze sobą nauczanie stacjonarne, a także licząc na powrót uczniów starszych do szkoły ( sam jestem rodzicem, m.in. ósmoklasisty), jako osoba kierująca największym zespołem szkolno- przedszkolnym w mieście, podejmuję wspólnie z pracownikami działania, które mam nadzieję, iż przyczynią się do minimalizowania zachorowań wśród uczniów, rodziców i pracowników szkoły. Należy mieć również świadomość, iż nie tylko środowisko szkolne, ale przede wszystkim czynności życia codziennego są głównym powodem zarażeń koronawirusem.

Andrzej Kaszkiel – Dyrektor Zespołu Szkolno – Przedszkolnego Nr 2 w Augustowie

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPrezydent Tadeusz Truskolaski o zimie w Białymstoku: Jak na razie zdaliśmy ten egzamin, przeżyliśmy
Następny artykułPaulo Sousa udał się do Polski na swoją pierwszą konferencję