A A+ A++

Od niedzieli, 11 czerwca, powrót pociągów na trasę Łódź – Drzewica. Zakończyły się tam prace infrastrukturalne.

Składy pojadą po nowym moście nad Pilicą w Tomaszowie Mazowieckim. Zostaną uruchomione połączenia dalekobieżne m.in. Poznań – Kraków, Gdynia – Łódź – Kraków oraz regionalne Łódź – Drzewica.

Głowno i Stryków

Natomiast w Głownie i Strykowie mieszkańcy oraz podróżni skorzystają z nowych kładek nad torami. Teraz łatwiej będzie dostać się na perony, z których odjeżdżają pociągi w kierunku Łodzi i Łowicza.

Dzięki nowym kładkom dla pieszych nad torami, wyposażonym w windy, pasażerowie łatwiej skorzystają z kolei. Nowe parkingi i stojaki dla rowerów pozwolą na łączenie podróży pociągiem, samochodem i jednośladem.

Obiekty są wyposażone w schody i windy, które zapewniają lepszy dostęp do kolei osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się, podróżnym z ciężkim bagażem oraz opiekunom z dziećmi w wózkach. Każda kładka ma 3 metry szerokości, 42 metrów długości. Ułożono na nich nawierzchnię antypoślizgową, która pozwala bezpiecznie dojść na perony.

Kładki na stacjach w Głownie i Strykowie zwiększyły dostępność do pociągów kursujących między Łodzią i Łowiczem. Mieszkańcy mają dogodne połączenie stacji z osiedlami po obu stronach linii kolejowej.

Ponadto w Głownie i Strykowie powstały nowe parkingi dla samochodów, wiaty rowerowe i chodniki. Utrzymane zostaną obecne przejścia do peronów w poziomie szyn.

Zduńska Wola, Sieradz i Pabianice

W ramach tego samego zadania na stacji Zduńska Wola przebudowywany jest budynek dworca. Będą stanowiska dla autobusów, miejsca parkingowe oraz stojaki dla rowerów przed budynkiem.

W Pabianicach budowany jest już pierwszy z dwóch peronów przystanku Pabianice Północne, który umożliwi lepsze połączenia kolejowe w stronę Łodzi, Zduńskiej Woli i Sieradza.

Dzięki inwestycjom z udziałem środków unijnych i budżetowych tylko w województwie łódzkim dostępniejszych jest kilkanaście przystanków m.in. na odcinku Sochaczew – Barłogi na trasie Warszawa – Poznań, na linii Łódź Kaliska – Zduńska Wola oraz linii Łódź Kaliska – Zgierz – Kutno.

Poza kładkami budowane są bezkolizyjne skrzyżowania. Już korzystamy z nowych wiaduktów drogowych nad torami w Skierniewicach i Łowiczu. Budowane są tunele drogowe pod linią kolejową w Andrespolu i Gałkowie, które zostaną oddane do użytku jesienią tego roku.

Inwestycję za ok. 22 mln zł zrealizowały PKP Polskie Linie Kolejowe z udziałem środków RPO woj. łódzkiego.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKlimatyczna klubo-kawiarnia. Wieża ciśnień przy stadionie ma przejść ogromną metamorfozę!
Następny artykułОфіційно названо новий клуб Мессі. Він гратиме із ветераном збірної України