Czuwamy przez całą dobę i prowadzimy monitoring sytuacji pogodowej oraz przejezdności linii – zapewnia PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Spółka przekonuje, że jest gotowa na zimę.
Przed zimą spółka przeprowadziła też kontrole stanu technicznego infrastruktury kolejowej.
– Wykonano niezbędne naprawy oraz usunięto drzewa grożące upadkiem na tor lub sieć trakcyjną. Poddano przeglądom i naprawom sprzęt odśnieżny oraz urządzenia elektrycznego ogrzewania rozjazdów kolejowych. Ponad 800 km torów kolejowych szczególnie narażonych na tworzenie się zasp śnieżnych, osłonionych zostało zasłonami (żywopłotami, parkanami oraz zasłonami przenośnymi) – informuje PKP PLK.
Na czas zimy na krajowej sieci kolejowej rozlokowano:
- 281 specjalistycznych pojazdów do odśnieżania torów i rozjazdów kolejowych
- 15 zespołów odśnieżnych (kombajnów)
- 48 pługów
- 218 odśnieżarek.
– Do pracy w warunkach zimowych przygotowane są 182 zespoły przeznaczone do szybkiego usuwania awarii i usterek. Ekipy dysponują ponad tysiącem maszyn, w tym wózkami motorowymi i pociągami roboczymi do wywozu śniegu, samochodami i ładowarkami. W akcjach zimowych uczestniczyć może 66 pociągów sieciowych PGE Energetyka Kolejowa SA, do napraw sieci trakcyjnej oraz przewodów jezdnych – podaje spółka.
W szczególnie trudnych warunkach zimowych, do utrzymania przejezdności linii kolejowych przewidziano udział prawie 11 tys. pracowników PKP Polskich Linii Kolejowych SA oraz 2 tys. pracowników firm zewnętrznych.
Przez 24 godziny na dobę działa Centrum Wsparcia Klienta. W przypadku zauważenia zaśnieżonego lub oblodzonego peronu, podróżny może dokonać zgłoszenia nieprawidłowości poprzez aplikację lub stronę Sprawny Peron lub telefonicznie, pod numerami znajdującymi się w zakładce https://www.plk-sa.pl/sytuacja-zimowa?sword=
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS