A A+ A++

Hiszpan przez większą część wyścigu miał słabe tempo i nie udało mu się przebić do czołowej dziesiątki. Kropką nad „i” rozczarowującego Grand Prix była kolizja Hiszpana z Alexem Albonem, która wyeliminowała obu zawodników.

Sainz czuł, że musi „podjąć ryzyko”, aby jak najwięcej zyskać jadąc na oponach typu slick, ponieważ zauważył, że jego konkurencyjność wzrosła, gdy tor zaczął przesychać.

Uważał, że niepowodzenia Ferrari w Kanadzie będą „jednorazowe” i wynikały z niemożności prawidłowego przygotowania opon do kwalifikacji.

Czytaj również:

– To był jeden z tych wyścigów, w których nasze tempo nigdy nie było oszałamiające. Mieliśmy pewne uszkodzenia w samochodzie w wyniku kilku kontaktów, które pojawiły się podczas tego szalonego wyścigu, ale nie mieliśmy też wystarczającego tempa, aby wyprzedzać – powiedział Sainz.

– Dopiero gdy pod koniec wyścigu pojechaliśmy na slickach, zacząłem czuć potencjał na zdobycie kilku punktów i zacząłem być nieco szybszy.

– Próbowałem podjąć pewne ryzyko i wyprzedzać w ciągu DRS. Niestety w drugim sektorze, prawdopodobnie wjechałem na fragment wilgotnego toru.

– Nie wiem. To bardzo dziwny sposób w jaki zakończyłem wyścig. To był bardzo słaby i bardzo rozczarowujący weekend dla całego zespołu, ponieważ wydawało się, że ani razu nie udało nam się znaleźć dobrego tempa.

– Myślę, że Kanada była jednorazową wpadką i musimy zrozumieć jako zespół, co się wydarzyło. Było oczywiste, że inni robili coś podczas kwalifikacji z oponami, aby lepiej je przygotować – dodał.

Charles Leclerc przez cały wyścig walczył z problemem jednostki napędowej, który kosztował go około pół sekundy na prostych. W związku z tym musiał przez cały czas zmieniać szereg ustawień na kierownicy, aby spróbować złagodzić problem.

Próbował zaryzykować i założyć nowe, twarde opony, ponieważ tor wysychał po wcześniejszych opadach deszczu, ale to nie przyniosło skutku, gdyż w dalszej części wyścigu spadł deszcz.

– Nie wiem, co się stało. Na początku myślę, że traciłem 0,6 s, ale potem przez kilka okrążeń było to 1,2 s, czasem 1,5 s, czasem jedna sekunda – powiedział.

– Za każdym razem, gdy jechałem na pełnej mocy, nie wiedziałem, co osiągnę bo samochód był bardzo trudny w prowadzeniu. To było bardzo frustrujące, ponieważ na prostej wszyscy mnie wyprzedzali.

Czytaj również:

– Myślę, że w pierwszej części wyścigu wykonaliśmy całkiem dobrą robotę. Ponieważ jechaliśmy w mokrych warunkach, mogliśmy zyskiwać w zakrętach i wciąż wierzyłem, że możemy zakończyć wyścig z punktami.

– Jednak gdy tylko przeschło, na prostych każdy mnie wyprzedzał. Długi pit stop był denerwujący. Ale ostatecznie to było najlepsze, co mogliśmy w tym momencie zrobić. Wiedziałem, że zakończymy wyścig bez punktów, więc musieliśmy spróbować czegoś ze slickami – podsumował Leclerc.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł​Judoczka Beata Maksymow-Wendt nie żyje. Miała 56 lat
Następny artykułNie będzie 3. sezonu Tokyo Vice na Max, ale twórca sugeruje, że to jeszcze nie koniec serialu