A A+ A++

Zarówno Bottas jak i Zhou zaliczyli nieudane kwalifikacje do niedzielnego wyścigu w Montrealu.

Fin spadł na siedemnastą pozycję tuż za plecy Sergio Pereza po tym, jak inni kierowcy poprawili się podczas ostatnich okrążeń w sesji Q1. Jego zespołowy partner natomiast nie mógł odnaleźć tempa na Circuit Gilles Villeneuve po dwukrotnym rozbiciu bolidu podczas sesji treningowych, które zabrały mu cenny czas na torze.

Ponieważ oba samochody pierwotnie miały wystartować niemal z samego końca stawki, Sauber podjął oczywistą decyzję o tym, żeby dokonać zmian w bolidach obu zawodników, które znajdowały się w parku zamkniętym.

Zarówno w samochodzie Bottasa jak i Zhou mechanicy zamontowali starą specyfikację tylnego skrzydła, co zgodnie z zasadami parku zamkniętego oznacza start z alei serwisowej.

Sauber wprowadził w ten weekend nowe tylne skrzydło ze zredukowaną klapą i przeprojektowaną główną płytą, aby sprostać wymaganiom Circuit Gilles Villeneuve w zakresie niskiego oporu powietrza, ale szwajcarski zespół powrócił do wcześniejszego projektu.

Samochód Fina został również wyposażony w trzeci zasobnik energii oraz trzeci zestaw elektroniki sterującej, naruszając maksymalny przydział dwóch komponentów dozwolonych w sezonie.

W normalnych warunkach oznaczałoby to karę startową dla Fina, ale została ona już zaabsorbowana przez start z pit lane.

– Kwalifikacje potwierdziły, że brakuje nam osiągów na pojedynczym okrążeniu – stwierdził dyrektor zarządzający zespołu Sauber, Alessando Alunni Bravi.

– Widzieliśmy już w ostatnich wyścigach, że nasi główni konkurenci zrobili krok naprzód, spychając nas na sam dół stawki pod względem tempa kwalifikacyjnego.

– Wyścig po raz kolejny będzie dla nas trudny i musimy zmaksymalizować każdą nadarzającą się okazję.

– Już wcześniej pokazaliśmy, że możemy zapewnić lepsze tempo wyścigowe, ale nie możemy ukrywać, że to dla nas kolejny trudny weekend. Mimo to zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby poprawić naszą pozycję.

Sauber, który znajduje się w fazie przejściowej przed przekształceniem się w fabryczny zespół Audi w 2026 roku, jest obecnie jedynym zespołem bez punktów na tablicy w 2024 roku, zajmując ostatnie miejsce w tabeli konstruktorów.

Przeczytaj również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułКраіны Балтыі выходзяць з агульнага з Беларуссю і РФ электракальца БРЭЛЛ
Następny artykułVII Kongres Rodzin diecezji legnickiej