A A+ A++

Kiedy wymieniać płyny w samochodzie? Dziś przyjrzymy się poszczególnych płynom eksploatacyjnym i wskażemy interwał ich wymiany.

Kiedy wymieniać płyny w samochodzie? Skąd to wiedzieć?

Każdy kierowca zadaje sobie pytanie o interwał wymiany płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Skąd wiedzieć kiedy należy zalać silnik nowym olejem i układ hamulcowy nowym płynem? Po pierwsze odpowiedź przyniesie książka obsługi pojazdu – producent powinien zapisać w niej interwały poszczególnych wymian płynów w samochodzie. Po drugie warto też poradzić się mechanika. Bo może się okazać, że np. z uwagi na dobro podzespołu lepiej jest skrócić czas wymiany o kilka tysięcy kilometrów.

Kiedy wymieniać płyny w samochodzie? Na początek oleje!

  • olej silnikowy:
    • interwał wymiany to najczęściej 15 tys. km lub rok, ewentualnie 30 tys. km lub 2 lata,
    • ogólnie interwał może wynosić od 10 do 50 tys. km z ograniczeniem czasowym,
  • olej w skrzyni biegów:
    • interwał wymiany to najczęściej 40 – 120 tys. km,
    • interwał ten dotyczy nie tylko przekładni automatycznych, ale i manualnych,
    • w manualu też nie można zapominać o wymianie oleju!
  • olej przekładniowy:
    • tutaj decydują wymogi producenta,
    • czasami interwał wymianu oleju w układzie 4×4 to 30, a czasami 60 tys. km.

Kiedy wymieniać płyny w samochodzie? Co z pozostałymi cieczami?

  • płyn chłodzący:
    • przyjmuje się, że jego wymiany należy dokonywać średnio raz na 3 do 5 lat,
  • płyn hamulcowy:
    • wymiana jest konieczna średnio co 2 lata,
    • płyn hamulcowy wyłapuje wilgoć, przez co traci właściwości,
    • fakt ten sprawia, że po ujawnieniu nieszczelności w układzie płyn również nadaje się do wymiany,
  • płyn w układzie wspomagania kierownicy:
    • płyn w układzie wspomagania zazwyczaj jest kwalifikowany do wymiany po jakiś 100 tys. km,
    • czasami interwał wymiany lepiej skrócić do 60 tys. km,
  • płyn do spryskiwaczy:
    • tutaj sprawa jest oczywista, gdy się skończy, należy go dolać,
  • czynnik chłodzący w układzie klimatyzacji:
    • czynnik częściej się uzupełnia niż wymienia,
    • przegląd klimatyzacji – polega na wymianie filtra przeciwpyłkowego, odgrzybieniu kanałów wentylacyjnych i uzupełnieniu czynnika chłodzącego,
    • przegląd klimatyzacji należy wykonać raz w roku lub raz na dwa lata.

Zobacz również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPolskie władze naciskały na francuskiego ministra, aby nie odwiedzał “stref wolnych od LGBT”
Następny artykułCBŚP zlikwidowało dwie plantacje konopi. “Miały potencjał na marihuanę za 3,4 mln zł”