A A+ A++

-Tej okazji nie wolno nam zmarnować –mówi dyrektor Świętokrzyskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Kielcach, Jerzy Wrona. Droga wojewódzka, przebiegająca przez centrum Ostrowca Świętokrzyskiego wraz z mostem an rzece Kamiennej musi być przebudowana, gdyż jest bardzo potrzebna tak dla miasta, jak i jego mieszkańców. Obecnie jesteśmy w drugim przetargu, w którym swe oferty zbliżone cenowo złożyły dwie firmy. Brakuje ok. 48 mln zł. Jestem przekonany, że radni Świętokrzyskiego Sejmiku Wojewódzkiego w Kielcach zagłosują za dołożeniem tej kwoty do pieniędzy już na ten cel zarezerwowanych.

Wielkie przedsięwzięcie

Mowa tu o zadaniu obejmującym swym zakresem kompleksową przebudowę odcinka od mostu na alei 3 Maja, do skrzyżowania z aleją Jana Pawła II wraz z budową nowego mostu przez rzekę Kamienną, z nowymi funkcjonalnymi skrzyżowaniami z drogami powiatowymi i gminnymi.

„Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 754 na odcinku od km 0+000 do km 1+912 w Ostrowcu Świętokrzyskim wraz z rozbudową mostu na rzece Kamiennej” ma na celu poprawę stanu infrastruktury drogowej na terenie woj. świętokrzyskiego, wspomaganie wzrostu konkurencyjności regionów, budowanie spójności terytorialnej (z woj. lubelskim, mazowieckim) i przeciwdziałanie marginalizacji obszarów. Wpłynie pozytywnie na możliwość przyspieszenia wzrostu gospodarczego na obszarach o najniższym poziomie rozwoju społeczno – gospodarczego.

Ostrowiec Świętokrzyski jest drugim miastem poza Kielcami, w którym mieszka powyżej 50.000,00 osób. Rozbudowa DW 754 wraz z budową mostu, w wyniku której poprawie ulegną parametry techniczne drogi zwiększy przepustowość drogi, usprawni warunki komunikacyjne w tej części regionu, pozwoli na płynny przejazd drogi z jednolitą, optymalną prędkością. Inwestycja poprawi dostępność użytkowników drogi do sieci dróg krajowych i lokalnych i wpłynie na  pobudzenie przedsiębiorczości w województwie. Przewidywana wartość inwestycji to: 91.568.940,24 zł (bez gruntów).

-Teraz wszystko zależy od potencjalnych oferentów, którzy będą mogli przygotowywać swoje oferty -mówi dyrektor Świętokrzyskiego Zarządu Dróg wojewódzkich, Jerzy Wrona. Procedura przetargowa przewiduje minimum trzydzieści dni na składanie ofert, czyli termin pomiędzy pierwszą i drugą dekadą marca 2022 roku. Termin ten może zostać przedłużony. Gdyby zaszła potrzeba uzupełnienia środków budżetowych, to przewiduje podpisanie kontraktu w maju lub czerwcu 2022 roku.

– Jest to kolejny krok na drodze do poprawienia sytuacji komunikacyjnej w tej części województwa świętokrzyskiego – podkreśla marszałek województwa Andrzej Bętkowski. – Inwestycja ma 95 proc. dofinansowania  z budżetu państwa, pozostałe 5 procent pochodzić będzie od samorządu województwa. Cieszymy się, że ciąg ulic ostrowieckich oraz most na Kamiennej zmieni swój wizerunek, że poprawi się bezpieczeństwo na drodze, przepustowość dla samochodów, komfort jazdy.

Nie wycofamy się

W dniu 24 stycznia 2022 r. zostało wysłane do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenie o zamówieniu w trybie przetargu nieograniczonego, gdzie przedmiotem zamówienia była „Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 754 na odcinku od km 0+000 do km 1+912 w Ostrowcu Św. wraz z rozbudową mostu na rzece Kamiennej”. Wysłanie ogłoszenia do publikacji było równoznaczne ze wszczęciem postępowania w sprawie udzielenia przedmiotowego zamówienia.

Na ogłoszony przetarg odpowiedziała tylko jedna firma. Złożona oferta opiewała na prawie 147,5 miliona złotych. Tymczasem Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich zabezpieczył na tę inwestycję 91,5 miliona złotych.

-Decyzję co dalej z tą inwestycją, podejmie Zarząd Województwa Świętokrzyskiego –mówi dyrektor Jerzy Wrona. Chcę jednak podkreślić, że nie rozważamy możliwości wycofania się z jej realizacji. Jesteśmy zdecydowani poszukać brakujących środków, a wtedy możliwe będzie rozstrzygnięcie tego przetargu.

Zdecyduje sejmik

W pierwszym przetargu na modernizację i przebudowę drogi nr 754 w Ostrowcu Świętokrzyskim wystartowała tylko jedna firma, Mota -Engil. Gdyby zdecydowano się na rozstrzygnięcie postępowania, województwo musiałoby dołożyć prawie 60 mln zł.

Do drugiego przetargu zgłosiły się dwie firmy. Pierwsza oferta firmy Mota -Engil opiewała na kwotę 136,9 mln zł, a druga firmy Budimex na 137,4 mln zł.

Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Kielcach odebrał tę wiadomość z lekkim optymizmem, bo między pierwszym a drugim przetargiem udało się zaoszczędzić około 10 mln zł. Choć nie zmienia to faktu, że i tak trzeba będzie dołożyć około 48 mln zł.

Teraz wszystko w głowach i rękach radnych wojewódzkich. Sesja została zaplanowana na 22 sierpnia 2022 roku.

Print Friendly, PDF & Email
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZapraszamy na: dożynki gminy Lubień w Krzeczowie i dożynki gminy Tokarnia już 21 sierpnia. Te gminy potrafią świętować – materiały archiwalne
Następny artykułZaproszenie na II ZLOT POJAZDÓW ZABYTKOWYCH z lat PRL