Jeśli bank odrzuci wniosek o kartę kredytową, to powinien powiadomić o tym klienta. Ale nie zawsze ta wiadomość dotrze od razu do klienta.
– O odmowie przyznania kredytu informujemy klienta zawsze – na wskazany przez klienta we wniosku adres mailowy wysyłamy informacje o podjętej decyzji. Poza tym przekazujemy informację poprzez aplikację mobilną czy komunikat w systemie transakcyjnym – zapewnia Kinga Wojciechowska-Rulka z mBanku.
Warto sprawdzić: Bank za przelew z karty kredytowej policzy dużą opłatę
Zaproponują niższy limit
Klient jednego z banków poskarżył się nam, że już dwa lata temu złożył wniosek o kartę kredytową i do dziś nie dostał odpowiedzi z banku.
Czy jest to w ogóle możliwe? Jak banki informują o odmowie przyznania takiego plastiku?
– Wnioski o kartę kredytową odrzucane są z powodu np. braku zdolności czy też nieprawidłowej obsługi produktów kredytowych. W przypadku, kiedy klient posiada zdolność na niższą kwotę niż wnioskowana automatycznie zmniejszamy kwotę do dostępnej – tłumaczy Kinga Wojciechowska-Rulka.
Jak podaje Małgorzata Witkowska, z biura prasowego PKO BP w procesie wnioskowania o kartę kredytową bank weryfikuje szeroko rozumianą zdolność kredytową i wiarygodność klienta, które wpływają na decyzję o wydaniu karty.
– Proponowany limit kredytowy jest dopasowywany do możliwości finansowych klienta. W przypadku, gdy nie możemy wydać karty klientowi jest on o tym informowany na etapie składania wniosku – zapewnia Małgorzata Witkowska.
Warto sprawdzić: Karta kredytowa. Banki, które utrudniają obniżenie limitu
Także Justyna Wydra, z biura prasowego BNP Paribas zapewnia, że w przypadku odmowy klient otrzymuje taką informację od pracownika lub w bankowości, w zależności od tego przez jaki kanał wnioskował o przyznanie karty kredytowej.
– Na ewentualną odmowę składa się wiele czynników, takich jak m.in. dane o wysokości dochodu zadeklarowane na wniosku kredytowym, dane o gospodarstwie domowym i wydatkach czy też dane o posiadanych i wnioskowanych zobowiązaniach kredytowych – wylicza Justyna Wydra.
Joanna Szymańska odpowiedzialna za ofertę kart kredytowych w Santander Bank Polska przyznaje, że powodem odrzucenia wniosku o wydanie karty może być np. niespełnienie warunków wydania karty.
Wśród nich są m.in. miejsce zamieszkania i uzyskiwania dochodów w Polsce, pełnoletność i pełna zdolność do czynności prawnych oraz stałe, udokumentowane źródło dochodów.
– Inny powód to odmowa wydania karty z powodu negatywnej oceny zdolności kredytowej klienta. Wszystkie te warunki są opisane w naszym regulaminie kart kredytowych dla klientów indywidualnych. Jeśli zdarzy się taka sytuacja, bank niezwłocznie powiadamia klienta, że wniosek został odrzucony i proponuje niższą kwotę limitu kredytowego. Informacja ta jest przekazywana klientowi telefonicznie lub w postaci wiadomości SMS – zapewnia Joanna Szymańska.
Z negatywnej ewidencji karty nie dostanie
Agnieszka Pietkun, manager Zespołu Ryzyka Kredytowego i Procesu Akceptacji w Credit Agricole mówi, że bank przyznając limit w karcie kredytowej, zawsze bada zdolność i wiarygodność kredytową klienta.
– Wniosek może być odrzucony z różnych przyczyn, np. zbyt wysoki stosunek obciążeń do dochodów, brak pozytywnej historii kredytowej, zaległości w płatnościach, a także tych związanych z formą czy okresem zatrudnienia – wylicza Agnieszka Pietkun.
Warto sprawdzić: Kartę kredytową nie zawsze zamkniesz online
Zauważa, że w sytuacji, kiedy klient nie może skorzystać z limitu, o który wnioskuje, to bank może mu zaproponować niższą kwotę i informuje go o tym.
– Zawsze zależy nam na znalezieniu rozwiązania. Zawsze informujemy także klienta o podjętej decyzji kredytowej, niezwłocznie po jej wydaniu – zapewnia przedstawicielka Credit Agricole.
Również Mirella Gmur-Dzieduszycka z biura prasowego ING Banku Śląskiego mówi, ż negatywna decyzja w sprawie karty kredytowej wynika m.in. z braku pozytywnej oceny zdolności kredytowej klienta podczas weryfikacji złożonego przez niego wniosku o przyznanie karty kredytowej.
– W przypadku braku oferty na wnioskowaną kwotę, proponujemy taką kwotę limitu, na jaką pozwala zdolność kredytowa klienta – zapewnia Mirella Gmur-Dzieduszy … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS