A A+ A++

Zdaniem KER reklama syropu na kaszel Maxipulmon, w której promowane jest posyłanie kaszlącego dziecka do przedszkola, jest – w kontekście obecnej sytuacji – nieodpowiedzialne społecznie.

Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęło kilka skarg na reklamę telewizyjną syropu na kaszel Maxipulmon produkowanego przez firmę Aflofarm Farmacja Polska. W spocie pokazana została sytuacja, w której kaszlące dziecko po zażyciu wspomnianego leku może iść do przedszkola. 

Zdaniem skarżącego „reklama syropu na kaszel dwukrotnie (poprzez wypowiedź aktora/mamy i plansze prezentowane przez dzieci) sugeruje, że po zażyciu syropu na kaszel dziecko może od razu iść do przedszkola. Jest to nieetyczne i sprzyja propagowaniu powszechnego już zjawiska podawania chorym dzieciom leków hamujących/maskujących objawy choroby przed wejściem do przedszkola i przeprowadzaniu chorych dzieci co naraża inne dzieci na choroby, jest nieodpowiedzialne i nieetyczne pod względem epidemiologicznym*” – napisano w skardze. 

Po przeanalizowaniu skarg dotyczących spotu telewizyjnego firmy Aflofarm Farmacja Polska, Zespół Orzekający KER stwierdził, że reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej, z należytą starannością oraz zgodnie z dobrymi obyczajami. „Zdaniem Zespołu promowanie w reklamie posyłania kaszlącego dziecka do przedszkola w szczególności w kontekście obecnej sytuacji epidemicznej nabiera dodatkowego znaczenia i tego typu zachowanie promowane w reklamie należy uznać za nieodpowiedzialne społecznie” – napisano w oświadczeniu. 

*pisownia oryginalna

PS

Główny Inspektorat Farmaceutyczny zakazał dalszej emisji reklamy Neosine Forte na wzmocnienie odporności. Zdaniem instytucji spot wprowadzał konsumentów w błąd, bo sugerował, że lek może być skuteczny w walce z koronawirusem.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułGen. Różański: Strategia Bezpieczeństwa Narodowego betonuje archaiczne rozwiązania. Jest też wartość dodana [WYWIAD]
Następny artykułAudi „nie zabija” DTM