A A+ A++

Burmistrz Miasta Kwidzyna

na podstawie § 3 ust. 6 Regulaminu Kwidzyńskiego Budżetu Obywatelskiego, po weryfikacji i ocenie dokonanej przez Zespół ds. Kwidzyńskiego Budżetu Obywatelskiego oraz zatwierdzeniu przez Komisję Rady Miejskiej ds. Budżetu i Rozwoju Miasta ogłasza listę projektów dopuszczonych do głosowania w edycji Kwidzyńskiego Budżetu Obywatelskiego na rok 2021.

Nr projektu Tytuł projektu Koszt projektu

po weryfikacji

(zł)

1 Bezpieczny plac zabaw i skatepark na stadionie miejskim 120 000,00
4 Aktywne i bezpieczne przejścia dla pieszych 447 700,00
5 Tor zabaw dla Twojego Pupila! 82 800,00
6 „Zielony zakątek” czyli dzieci bliżej natury 60 000,00
7 Makieta (odlew z brązu) w skali 1:200 zespołu katedralno-zamkowego wraz z przedzamczem stan na przełom XV/XVI w. 209 000,00
9 Boisko wielofunkcyjne na rogu ulic: Akacjowej-Klonowej-Orzechowej 220 000,00
11 Bezpłatne szkolenia z pierwszej pomocy i profilaktyki przeciwpożarowej dla mieszkańców Kwidzyna 64 750,00
14 Spotkajmy się w teatrze… Wystawienie komediowej sztuki teatralnej dla mieszkańców Kwidzyna i okolic, w wykonaniu amatorskiej grupy teatralnej 25 000,00
15 Plac zabawa na terenach rekreacyjno-wypoczynkowych nad Liwą 241 669,79
16 Montaż kamer monitoringu w pobliżu placu zabaw i parku za Urzędem Miejskim 40 000,00
17 Samoobsługowy serwis rowerowy 67 008,70
19 Park Rowerowy Kwidzyn 270 000,00
21 Oświetlenie „Orlika” przy ulicy Topolowej 185 000,00
22 Bezpieczne place zabaw – zakup i montaż kamer do monitoringu placu zabaw 277 432,22
25 Kwidzyńska Jadłodzielnia 13 500,00
28 Modernizacja boisk siatkówki plażowej na stadionie miejskim, oświetlenie, ogrodzenie oraz doposażenie istniejącej bazy zgodnie z wytycznymi PZPS 176 000,00
Łączny koszt projektów 2 499 860,71

Jednocześnie Burmistrz Miasta Kwidzyna informuje, że w wyniku weryfikacji i oceny dokonanej przez Zespół ds. Kwidzyńskiego Budżetu Obywatelskiego, decyzją Komisji Rady Miejskiej ds. Budżetu i Rozwoju Miasta, niżej wymienione projekty nie zostały dopuszczone do głosowania:

Nr projektu Tytuł projektu Przyczyna niedopuszczenia
2 Rozbudowa skateparku na stadionie przy ulicy Sportowej W opinii KCSiR projekt jest niedoszacowany. Z uwagi na jego wartość (bliską granicy 450 000 zł) nie ma możliwości zwiększenia wartości projektu.

Ponadto, zgodnie z założeniami użytkownika i zarządcy tego terenu (KCSiR) we wskazanej lokalizacji brak jest dodatkowej powierzchni na rozbudowę istniejącego parku. Przyległy teren zielony nie jest przeznaczony pod zagospodarowanie (utwardzenie) i docelowo ma pozostać jako teren zielony, nie utwardzony.

Projekt niedopuszczony na podstawie § 3 ust. 2 pkt 3 Regulaminu KBO.

8 Kocia Przystań Pod Katedrą Przyznawanie lokali socjalnych i komunalnych odbywa się na podstawie Uchwały RM z dn. 25 maja 2004 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy.

Nie ma możliwości przeznaczenia lokalu mieszkalnego z zasobu miasta z pominięciem w/w uchwały, nie jest również możliwe pogodzenie funkcji de facto schroniska dla zwierząt z funkcją mieszkaniową w ramach jednego lokalu (niespełniony warunek zapisany w § 1 ust. 2 Regulaminu KBO).

Wnioskodawca nie podał konkretnej nieruchomości, jedynie wskazał, iż ma to być lokal z zasobów miasta Kwidzyna. Z uwagi na bardzo ogólne założenia (brak wskazanego lokalu, brak informacji o zakresie niezbędnych prac) nie jest możliwe oszacowanie kosztów niezbędnych do poniesienia. Ponadto projekt zakłada konieczność ponoszenia w kolejnych latach Kosztów związanych z utrzymaniem lokalu, utrzymaniem zwierząt i ew. osób w trudnej sytuacji (niespełniony warunek określony w § 1 ust. 4 i 5 Regulaminu KBO)

12 Modernizacja nocnego oświetlenia Katedry Grunt jest własnością Parafii pw. Jana Ewangelisty, podczas gdy zgodnie z zapisami § 1 ust. 3 Regulaminu KBO grunt wskazany na lokalizację projektu musi stanowić własność Miasta Kwidzyna, spółdzielni mieszkaniowej lub wspólnoty mieszkaniowej, bądź być w użytkowaniu wieczystym spółdzielni mieszkaniowej lub wspólnoty mieszkaniowej
18 Owocowe drzewa w kwidzyńskich parkach Projekt wymaga corocznych, stosunkowo wysokich w odniesieniu do kosztów projektu, nakładów na jego utrzymanie. Realizacja projektu zakłada jego dalsze finansowanie w kolejnych latach (niespełniony warunek określony w § 1 ust. 4 i 5 oraz w § 3 ust. 2 pkt 2 Regulaminu KBO).
20 Osoby znane i mniej znane. Cykl spotkań ze znanymi podróżnikami oraz sportowcami W 2019 roku zainaugurowano w mieście cykl pod nazwą Kwidzyńskie Biesiady Podróżnicze, realizowane przez pomysłodawcę Piotra Opaciana, wspólnie z promocją miasta. W zamyśle autora mają być to imprezy odbywające się co kwartał. W wykazie prelegentów są osoby wymienione przez autora wniosku, ponadto wielu innych znanych w Polsce podróżników. Proponowany cykl był by zatem powtórzeniem pomysłu realizowanego przez miasto wspólnie z Piotrem Opacianem. Ponadto jeśli chodzi o znane osoby w Polsce z różnych branż (m.in. kultury i sztuki) są one zapraszane na cykliczne spotkania organizowane przez Bibliotekę Miejsko-Powiatową oraz Kwidzyńskie Centrum Kultury.

Projekt niedopuszczony na podstawie § 3 ust. 2 pkt 3 Regulaminu KBO.

23 Młodzieżowy Klub Kolarski – Kwidzyn. Rowerem na olimpijskie podium Działalność sportową prowadzi się w szczególności w formie klubu sportowego działającego jako osoba prawna, (art. 2 i 3 ustawy o sporcie).

Tworzenie warunków, w tym organizacyjnych, sprzyjających rozwojowi sportu jest zadaniem własnym jednostki samorządu terytorialnego. Jej organ stanowiący (np. rada gminy) może określić w drodze uchwały m.in. warunki i tryb finansowania tego zadania (art. 27 ust. 1 i 2 ustawy o sporcie). Przepisu tego nie sposób czytać bez odniesienia do wspomnianej wyżej reguły, że działalność sportową realizują m.in. kluby sportowe działające na terenie danej jednostki samorządowej (np. gminy). Z art. 28 ustawy o sporcie wynika poza tym, że to kluby sportowe właśnie mogą otrzymywać dotacje celowe.

Organ stanowiący JST może określić w drodze uchwały, warunki i tryb finasowania powyższego zadania własnego, wskazując w uchwale cel publiczny z zakresu sportu, który to jednostka ta zamierza osiągnąć.  Bezpośrednio do finasowania klubów z budżetów samorządów odnosi się art. 28 ww. ustawy. Klub sportowy działający na terenie danej JST i nie dla zysku, może otrzymywać dotację celową z budżetu jednostki. Udzielona dotacja ma wpływać na poprawę warunków uprawiania sportu przez członków klubu sportowego, który otrzyma dotację lub zwiększyć dostępność społeczności lokalnej do działalności sportowej prowadzonej przez ten klub.

Można również finansować działalność sportową w trybie ustawy o działalności pożytku publicznym i o wolontariacie w powiązaniu z ustawą o finansach publicznych. Samorządy mogą powierzać (określonym podmiotom, w tym klubom sportowym) wykonanie zadań publicznych (wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej). Na mocy art. 11-19a wspieranie zadania publicznego i powierzenie zadania publicznego odbywa się po przeprowadzeniu otwartego konkurs ofert.

Miasto Kwidzyn finansuje z budżetu miasta działalność sportową w trybie wspomnianej ustawy. Każdego roku ogłaszany jest konkurs ofert na zadanie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej.

Jednak warunkiem udzielenia wsparcia jest wniosek działającego już klubu. Nie należy do zadań miasta tworzenie i zakładanie klubów sportowych (warunek określony w § 1 ust. 1 Regulaminu KBO).

Ponadto Projekt zakłada założenie (organizację) klubu sportowego, którego utrzymanie będzie wymagało dalszych znaczących nakładów, bez poniesienia których klub nie będzie mógł funkcjonować, co jest sprzeczne z § 1 ust. 4 i 5 Regulaminu KBO.

24 Lodówka społeczna – zapobieganie przez pomaganie Lista poparcia została podpisana przez 38 osób, z których tylko 34 są mieszkańcami Kwidzyna.

Zgodnie z §2 ust. 5: „Do każdego projektu musi być dołączona lista poparcia z podpisami co najmniej 35 mieszkańców Kwidzyna”

26 Hamak Miejski Lista poparcia została podpisana przez 37 osób, z których tylko 32 są mieszkańcami Kwidzyna.

Zgodnie z §2 ust. 5: „Do każdego projektu musi być dołączona lista poparcia z podpisami co najmniej 35 mieszkańców Kwidzyna”

Zgodnie z § 3 ust. 7 Regulaminu Kwidzyńskiego Budżetu Obywatelskiego autorom projektów niedopuszczonych do głosowania przysługuje prawo do złożenia odwołania do Burmistrza Miasta Kwidzyna w terminie 5 dni roboczych od daty ogłoszenia listy projektów dopuszczonych do głosowania (tj. od dnia 2.10.2020 r.)

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNiemcy. Mieszkańcy Rohren podejrzewają, że w okolicy błąkają się wilki
Następny artykułAreszt tymczasowy za posiadanie narkotyków