A A+ A++

Miasto Kwidzyn przygotowało projekt pn. „Każdy uczeń jest inny – edukacja włączająca w Mieście Kwidzyn”.

Projekt będzie realizowany w podstawowych szkołach publicznych na terenie Kwidzyna: tj. SP 2, SP 4, SP 5, SP 6 oraz Szkoła Podstawowa z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego (SPOMS).

Celem projektu jest wdrożenie modelu edukacji włączającej w szkołach ogólnodostępnych prowadzonych przez Miasto Kwidzyn.

W ramach projektu zostanie zrealizowane m.in.:

  • remont zaplecza sanitarnego w każdej ze szkół i dostosowanie go do potrzeb uczniów z orzeczeniem o niepełnosprawności;
  • adaptacja sal w każdej ze szkół na sale relaksacji i wyciszenia;
  • przeprowadzenie prac adaptacyjno – remontowych sal do integracji sensorycznej w każdej ze szkół;
  • budowa podjazdu dla osób niepełnosprawnych przy Szkole Podstawowej z Oddziałem Mistrzostwa Sportowego;
  • wyposażenie każdej szkoły w specjalne zestawy do treningu słuchowego i lateralnego;
  • doposażenie w szkołach klas integracyjnych i gabinetów specjalistycznych poprzez zakup monitorów interaktywnych/ multimedialnych;
  • zakup sprzętu dla każdej szkoły na warsztaty z kompetencji cyfrowych;
  • zakup pomocy dydaktycznych na zajęcia (np. z socjoterapii, Mindfulness, Treningu Umiejętności Społecznych, integracji sensorycznej, arteterapii itp.);
  • wsparcie specjalistyczne dla uczniów z orzeczeniami (m.in. zajęcia z logoterapii, socjoterapii, Mindfulness, Trening Umiejętności Społecznych, integracja sensoryczna, arteterapia itp.);
  • warsztaty współpracy w formule otwartych spotkań integrujących;
  • podniesienie kompetencji kadry szkół m.in.: szkolenia dla nauczycieli (w zakresie np. mediacje rówieśnicze, neurodydaktyka, praca z uczniem, techniki uważności) oraz studia podyplomowe dla 15 nauczycieli (w zakresie spektrum autyzmu i integracji sensorycznej).

Docelowo ze wsparcia specjalistów oraz z nowoczesnego wyposażenia klas będą mogli korzystać uczniowie ww. szkół podstawowych. Ponadto z projektu skorzystają nauczyciele poprzez podniesie kwalifikacji zawodowych oraz rodzice/opiekunowie prawni dzieci z orzeczeniem, którzy otrzymają pomoc w zakresie kompetencji edukacyjno – wychowawczych.

Efektem projektu będzie wdrożenie modelu edukacji włączającej, stworzenie zaplecza do jej realizacji, podniesienie kompetencji z zakresu edukacji włączającej nauczycieli i dyrektorów szkół, zwiększenie różnorodności zajęć i indywidualnego wsparcia dla uczniów oraz ich rodziców/opiekunów prawnych. Dodatkowo projekt wpłynie na integrację dzieci z otoczeniem, budowanie relacji w grupach rówieśniczych oraz usuwanie wszelkich przeszkód utrudniających wspólne uczenie się wszystkich dzieci.

Wartość projektu: 7 731 658,00 zł

Wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 7 345 075,10 zł

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDNI TOMASZOWA 2024 ZA NAMI! (FOTO)
Następny artykułKompleksowy przewodnik po roletach, czyli co sprawdzi się lepiej: rolety materiałowe, dachowe czy może kasetowe?