A A+ A++

Już tylko niespełna trzy miesiące dzielą nas od rozpoczęcia nowej ery w rajdach samochodowych na szczeblu światowego czempionatu. Auta WRC zastąpione zostaną przez konstrukcje Rally1, wyposażone w napęd hybrydowy.

Wszyscy trzej zaangażowani w królewskiej klasie producenci prowadzą prace rozwojowe. Dopracowania wymaga nie tylko sam system hybrydowy, ale również aspekty związane z odzyskiwaniem energii, którą następnie będzie można spożytkować w postaci dodatkowej mocy na wybranych fragmentach odcinków specjalnych. O pewnych problemach ze zrozumieniem nowości mówił niedawno Thierry Neuville, porównując Rally1 z bolidem Formuły E.

Czytaj również:

Craig Breen – nowy nabytek M-Sportu – przeprowadził niedawno intensywne testy Pumy. Jeżdżono w Hiszpanii, zarówno po asfalcie, jak i szutrze. Po zakończeniu zajęć, w których udział wziął również Sebastien Loeb, Irlandczyk podzielił się swoimi wrażeniami.

– To duże, duże wyzwanie dla wszystkich kierowców – cytuje Breena oficjalny serwis mistrzostw świata. – Chodzi głównie o zbieranie energii i ciągłe próby jej regeneracji. Gdy jadę samochodem ponad 200 km/h po lesie, wykorzystuję w pełni zdolności mojego mózgu. Teraz trzeba jechać nadal równie szybko, ale do tego dochodzi myślenie o odzyskiwaniu energii i zapewnieniu sobie dodatkowego przyspieszenia.

– Nie będzie łatwo, a kto najszybciej będzie potrafił się „przełączyć” i robić te wszystkie rzeczy naturalnie, bez myślenia o nich, odniesie sukces w 2022 roku.

Występem w Rajdzie Finlandii, Breen zakończył współpracę z Hyundaiem. Przez chwilę spekulowano, że 31-latek może wystartować Fiestą WRC w FORUM8 ACI Rally Monza. Irlandczyk rozwiewa jednak wątpliwości.

– Nie będzie mnie na Monzy. Jestem całkowicie skoncentrowany na samochodzie na 2022 rok. Poza tym nie ma takiej możliwości, bym wziął udział wraz z M-Sportem i potencjalnie odebrał punkty Hyundaiowi. To nie byłoby właściwe.

– Poza tym to, że zaprzestałem jazdy samochodem WRC dostrzegam jako przewagę. Cała moja uwaga skupiona jest teraz na dogadaniu się z Pumą. Pozostali będą musieli wskakiwać i wyskakiwać z obecnego samochodu, testując też Rally1.

– Mając czas, mogę popracować nad całym systemem odzyskiwania i zrozumieć w pełni, jak wykorzystać hybrydę. Wydaje mi się, że ten sport będzie teraz zupełnie inny, całkowicie odmieniony – podsumował Craig Breen.

Galeria – Craig Breen i Paul Nagle w Hiszpanii

Craig Breen, Paul Nagle, Ford Puma Rally1

1/10

Autor zdjęcia: Nacho Mateo

Craig Breen, Paul Nagle, Ford Puma Rally1

Craig Breen, Paul Nagle, Ford Puma Rally1

2/10

Autor zdjęcia: Nacho Mateo

Craig Breen, Paul Nagle, Ford Puma Rally1

Craig Breen, Paul Nagle, Ford Puma Rally1

3/10

Autor zdjęcia: Nacho Mateo

Craig Breen, Paul Nagle, Ford Puma Rally1

Craig Breen, Paul Nagle, Ford Puma Rally1

4/10

Autor zdjęcia: Nacho Mateo

Craig Breen, Paul Nagle, Ford Puma Rally1

Craig Breen, Paul Nagle, Ford Puma Rally1

5/10

Autor zdjęcia: Nacho Mateo

Craig Breen, Paul Nagle, Ford Puma Rally1

Craig Breen, Paul Nagle, Ford Puma Rally1

6/10

Autor zdjęcia: Nacho Mateo

Craig Breen, Paul Nagle, Ford Puma Rally1

Craig Breen, Paul Nagle, Ford Puma Rally1

7/10

Autor zdjęcia: Nacho Mateo

Craig Breen, Paul Nagle, Ford Puma Rally1

Craig Breen, Paul Nagle, Ford Puma Rally1

8/10

Autor zdjęcia: Nacho Mateo

Craig Breen, Paul Nagle, Ford Puma Rally1

Craig Breen, Paul Nagle, Ford Puma Rally1

9/10

Autor zdjęcia: Nacho Mateo

Craig Breen, Paul Nagle, Ford Puma Rally1

Craig Breen, Paul Nagle, Ford Puma Rally1

10/10

Autor zdjęcia: Nacho Mateo

akcje

komentarze

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRozpoczęło się podawanie trzeciej dawki szczepionki w Watykanie
Następny artykułNa szpital, na drogi