A A+ A++

Internetowe Konto Pacjenta (IKP) ma ułatwić pacjentom korzystanie z usług cyfrowych i uporządkować rozproszone dotąd informacje medyczne o naszym stanie zdrowia. Jest bezpłatne i może z niego skorzystać każdy, kto ma PESEL. Wystarczy się tylko zalogować. Internetowe Konto Pacjenta udostępnia informacje o naszym przeszłym, aktualnym lub planowanym leczeniu i pozwala załatwić szereg spraw bez konieczności wizyty w przychodni lub poradni.

Jak założyć internetowe Konto Pacjenta /pixabay.com /Pixabay

Dzięki IKP możesz:

·       zobaczyć e-receptę wystawioną przez lekarza, pielęgniarkę lub położną — zarówno po wizycie, jak i po konsultacji przez telefon — bez konieczności odbierania jej osobiście w przychodni

·       otrzymywać e-mailem lub SMS-em powiadomienia o przepisanych e-receptach i e-skierowaniach — by móc realizować e-recepty i e-skierowania z telefonem w ręku

·       sprawdzić i pobrać otrzymane e-recepty (od stycznia 2019)  i zobaczyć zrealizowane recepty papierowe

·       sprawdzić i pobrać e-skierowania – od 8 stycznia 2021 to jedyny sposób wystawiania skierowań przez lekarza. Dzięki IKP nie trzeba papierowego skierowania dostarczać do wybranej placówki

·       upoważnić bliską osobę do dostępu do danych, załatwiania spraw w Twoim imieniu (np. do odbioru e-recepty) 

·       dowiedzieć się, gdzie możesz się leczyć

·       wyrazić zgodę na określone świadczenia zdrowotne, np. inwazyjne zabiegi chirurgiczne

·       wybrać lub zmienić lekarza, pielęgniarkę i/lub położną podstawowej opieki zdrowotnej

·       udostępnić placówce medycznej lub pracownikowi medycznemu swoje e-recepty i e-skierowania, a aptece lub punktowi aptecznemu e-recepty i informacje o lekach wykupionych na receptę

·       złożyć wniosek o wydanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego

·       sprawdzić koszty leczenia w danej placówce lub koszty wykonanych szpitalnych zabiegów

·       sprawdzić najbliższe terminy wizyty u specjalisty

Jak założyć konto?

Wejście na profil wymaga potwierdzenia własnej tożsamości. Przyda się do tego Profil Zaufany.

Zobacz również:

Profil zaufany pozwoli załatwić sprawy urzędowe z domu. Sprawdź, jak go założyć

Profil zaufany pozwoli załatwić sprawy urzędowe z domu. Sprawdź, jak go założyć

Profil Zaufany można w łatwy sposób wygenerować korzystając z bankowości elektronicznej albo odwiedzając jeden z przeznaczonych do tego punktów potwierdzających. W logowaniu może nam także pomóc e-dowód.

Następnie należy wejść na: Internetowe Konto Pacjenta i się zalogować. Przy pierwszym logowaniu zostaniemy poproszeni m.in. o uzupełnienie takich danych jak adres e-mail i numer telefonu. Jeśli je podamy otrzymamy kod e-recepty lub e-skierowania na telefon lub mail.

Zobacz również:

Od 8 stycznia tylko e-skierowania. Jak będą działać?

Od 8 stycznia tylko e-skierowania. Jak będą działać?
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł​Płynne szkło – odkryto nowy stan materii
Następny artykułPo drugiej stronie Wisły i… ekranu