A A+ A++

Optymalizacja strony internetowej pod kątem pozycji w wynikach wyszukiwania jest jednym z podstawowych działań marketingowych większości funkcjonujących dziś przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy produkujemy dobra fizyczne, czy też oferujemy specjalistyczne usługi, znaczna część klientów będzie się o nas dowiadywać właśnie za pośrednictwem wyszukiwarki internetowej. Sprawdź, jakie działania możesz podjąć, żeby zoptymalizować swoją pozycję w wynikach wyszukiwania Google.

Treść – najważniejszy element strony

Choć istnieją pewne techniczne niuanse, które pomogą nam poprawić naszą skuteczność w wyszukiwarkach, najskuteczniejszym sposobem na podbicie rankingów wyszukiwania pozostaje dziś tworzenie angażujących, przydatnych dla odbiorcy treści. Poza samym aspektem dotyczącym SEO takie praktyki mają wiele innych korzyści.

Widząc starannie przygotowane, profesjonalne materiały, osoby odwiedzające naszą stronę będą bardziej skłonne do postrzegania nas jako fachowców w tym, czym zajmujemy się na co dzień. Rozwiązując nawet niewielki problem naszego klienta jeszcze zanim ten podejmie z nami pierwszy kontakt zyskujemy w jego oczach i znacznie zwiększamy prawdopodobieństwo nawiązania relacji biznesowej.

Ponadto – praktyczne treści wysokiej jakości potrzebują z naszej strony tylko niewielkiego nakładu dodatkowych działań promocyjnych. Dobry poradnik czy ciekawy tekst rozprzestrzeniają się same – dzięki użytkownikom, którzy dzielą się nimi z osobami ze swojego otoczenia. W ten sposób możemy zaoszczędzić znaczne ilości pieniędzy, które w przeciwnym wypadku musielibyśmy poświęcić na płatne kampanie reklamowe.

Co naprawdę liczy się dla robotów indeksujących?

Roboty indeksujące są algorytmem Google, który niejako ocenia przydatność poszczególnych stron internetowych i w oparciu o zebrane dane podejmuje decyzję o tym, które witryny znajdą się wyżej w wynikach wyszukiwania. Choć organicznie wykorzystane słowa kluczowe mogą nam pomóc w wypozycjonowaniu strony na określone frazy, najistotniejszym elementem tworzenia treści pozostaje naturalność.

Szczytowe pozycje w wyszukiwarce zajmiemy tylko jeśli nasza strona charakteryzuje się bardzo dobrymi parametrami technicznymi oraz skłania odwiedzających ją internautów do pozostania na dłużej. Optymalizacja SEO polega zatem na opracowywaniu wartościowych treści stworzonych w przyjazny dla użytkownika sposób oraz upewnieniu się, że korzystanie z naszej witryny jest komfortowe na każdym etapie podróży trafiającego na nią użytkownika.

Jakich działań unikać w swojej strategii SEO?

Wszystkie błędy w obszarze optymalizacji stron internetowych wynikają z niewłaściwego zrozumienia zasad SEO lub stosowania się do reguł nieaktualnych we współczesnym internecie. Możemy do nich zaliczyć między innymi nadmierną koncentrację na słowach kluczowych, umieszczanie fraz w formie zasugerowanej przez narzędzia do analizy najczęstszych zapytań internautów czy tworzenie treści jedynie w oparciu o najpopularniejsze słowa kluczowe.

Takie działania nie tylko nie pomogą nam w zyskaniu popularności w wyszukiwarce, ale w skrajnych wypadkach mogą nawet poskutkować całkowitym wyeliminowaniem naszej strony z wyników wyszukiwania. Jeśli zatem zależy nam na skutecznej strategii SEO, liczmy się z tym, że działania tego typu wymagają czasu i cierpliwości zanim zaczną przynosić skutek. Jeżeli zależy nam na natychmiastowym rezultacie, dobrą alternatywą dla optymalizacji SEO będą płatne kampanie marketingowe oferowane przez takie serwisy jak Google, Facebook czy LinkedIn.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPolicja Sosnowiec: Wykaz punktów kontroli autobusów w wakacje
Następny artykułA Muslim teenager was killed at a protest in India. His family wants answers