A A+ A++

Firma Digital Care ujawniła statystyki odnośnie tego jak często Polacy niszczą smartfony, a także jakiego rodzaju są to uszkodzenia. Okazuje się, że najspokojniejszym miesiącem pod tym względem jest grudzień.

Jak często niszczymy telefony, a także który miesiąc przoduje pod tym względem? Statystyki Digital Care zdradzają, iż 90% zrealizowanych w 2021 roku przez firmę napraw dotyczy uszkodzeń ekranu, z kolei pozostałe 10% to zalania i kłopoty z głośnikami. Najwięcej napraw wykonano w okresie wakacyjnym oraz w styczniu, natomiast najmniej w grudniu. “Z naszych danych wynika, że najspokojniejszym miesiącem pod kątem napraw jest grudzień. Wielu klientów, poddaje się zakupowej gorączce i woli poczekać z naprawą do stycznia, kiedy liczba rejestrowanych przez nas uszkodzeń wzrasta. Kolejny skok odnotowujemy w okresie letnim. W lipcu i sierpniu aż o 33% wzrasta ryzyko zalania wodą, a o 11% ryzyko uszkodzenia mechanicznego. W tym czasie często trafiają do nas również urządzenia z mikrofonami zatkanymi piaskiem” – powiedział Maciej Sierakowski, Key Account Director z Digital Care.

Statystyki Digital Care zdradzają, iż 90% zrealizowanych w 2021 roku przez firmę napraw dotyczy uszkodzeń ekranu, z kolei pozostałe 10% to zalania i kłopoty z głośnikami.

Co ciekawe do naprawy trafiają też telefony, które wylądowały w pralce. Powody uszkodzeń są naprawdę różne i niekiedy potrafią zaskakiwać. Jeśli chodzi o modele smartfonów, to z danych firmy analitycznej Canalys wynika, że w czwartym kwartale ubiegłego roku w Polsce prym wiodło pięciu producentów – Samsung i Xiaomi (po 28%), Oppo (11%), Lenovo i Apple (po 8%), a do naprawy najczęściej trafiał sprzęt Samsunga, Huawei, Xiaomi oraz Apple. Wbrew pozorom nie są to wcale topowe wydania – najczęściej psuto budżetowe modele: Samsung Galaxy A50 oraz A51 oraz Huawei P30 Lite. W przypadku miast liderami pod względem uszkodzeń są: Warszawa, Wrocław, Poznań, Łódź, Kraków, Gdańsk i aglomeracja śląska.

Jak Polacy niszczą smartfony. Jedno uszkodzone urządzenie co dwie minuty

Zgodnie z badaniem Kantar przeprowadzonym na grupie 1000 mieszkańców Polski bez zaskoczenia na krajowym rynku głównym systemem mobilnym pozostaje Android, zaś Samsung, Xiaomi i Huawei to wielka trójka dostawców smartfonów. Z innych statystyk wiemy, że niemal co trzeci Polak wymienia telefon dwa lata po zakupu poprzedniego a co czwarty zmienia częścniej niż dwa lata. 2-letni cykl uzależnia czas trwania umowy z operatorem komórkowym, ponieważ nadal to ochoczo wykorzystywany sposób nabycia nowego urządzenia, chociaż nie najpopularniejszy. Tylko 26% ludzi kupiło smartfon u telekomu, a 56% zapłaciło za niego gotówką.

Zobacz także:





Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułVuković: – Każdy trener jest tymczasowy. Fajnie, gdybym wypełnił chociaż tę umowę
Następny artykułOŚWIĘCIM. Multibook – przygotowanie do wizyty w Miejscu Pamięci