A A+ A++

Intel dość niespodziewanie udostępnił swoją technologię upscalingu XeSS w zeszłym tygodniu, nie czekając na premierę kart graficznych z serii Arc A700. Ta obsługuje GPU praktycznie wszystkich producentów, w tym NVIDII i AMD, więc możemy sprawdzić, z grafikami którego z nich radzi sobie najlepiej. 

Istnieją dwa zintegrowane rozwiązania binarne w Intel XeSS, pierwsze obsługuje akcelerację XMX na GPU Intel Arc, a drugie wykorzystuje instrukcje DP4a, które można znaleźć na nowoczesnych kartach graficznych. Drugi tryb ma działać z takimi grafikami, jak iGPU Intel 11. generacji, AMD Vega 20, Navi 1X, NVIDIA Pascal i innymi obecnie dostępnymi kartami. Recenzentom udało się już zdobyć modele Arc A770 i Arc A750, ale ich recenzje zostaną opublikowane dopiero w przyszłym tygodniu, więc na razie większość portali koncentruje się na wydajności, jaką oferuje technologia XeSS na istniejących i konkurencyjnych GPU.

Intel XeSS obsługuje GPU praktycznie wszystkich producentów, w tym NVIDII i AMD, więc możemy sprawdzić, z grafikami którego z nich radzi sobie najlepiej. 

PCGamer przedstawił porównanie renderowania standardowego DLSS i XeSS na karcie graficznej NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti. GPU oferuje 112 kl./s przy XeSS na poziomie „Jakość”. Dla porównania, ten wynik jest słabszy niż w przypadku DLSS od NVIDII.

Tom’s Hardware dokładniej przyjrzał się wydajności Intel XeSS, oferując szczegółowe porównanie wielu kart graficznych AMD i NVIDIA, a także starszych GPU. Intel XeSS działa bezproblemowo z każdą kartą graficzną, ale nie zawsze zapewnia znaczący wzrost wydajności, a zdarza się, że technologia Intela wypada nawet słabiej od natywnej rozdzielczości. 

XeSS

Redaktorzy twierdzą, że może to być spowodowane tym, że instrukcje DP4a nie są natywnie obsługiwane przez wszystkie karty graficzne, ale są emulowane za pomocą 24-bitowych liczb całkowitych, dlaczego serie AMD RX Vega i Navi 10 osiągają słabsze wyniki z nowym upscalerem Intela. Problemem ma być również „wąskie gardło 6 GB VRAM”, co jest dziwne w przypadku gry Shadow of the Tomb Raider, która zadebiutowała cztery lata temu.

XeSS

Przedstawione powyżej wyniki dotyczą trybu „Quality” XeSS, który porównano z Quality NVIDIA DLSS i natywnym renderowaniem 1440p. Intel potwierdził, że ​​jakość obrazu i wydajność między XeSS DP4a i XeSS XMX będą się różnić, jak pokazano w wideo wprowadzającym przedstawionym na początku zeszłego tygodnia.

Przeważnie Intel XeSS DP4a nie zapewniał żadnych znaczący korzyści dla wydajności testowanych gier. Ponieważ technologia XeSS jest wciąż na wczesnym etapie, firma ma do pokonania długą drogę naprawiania problemów i optymalizacji wydajności. Intel może nadać priorytet swojemu algorytmowi Arc XMX, zwłaszcza w kontekście zbliżającej się premiery kart graficznych Arc A7. Na szczęście istnieje tylko jedno API i pakiet SDK, co oznacza, że ​​rozwój postępować powinien równolegle. 

Zobacz także:





Obserwuj nas w Google News

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZmiana w polkowickiej straży pożarnej. Były podziękowania i gratulacje    
Następny artykułPlan dystrybucji preparatów jodowych