A A+ A++

Powody zamknięcia sklepu nie zostały przedstawione przez sieć. W komunikacie przekazanym mediom IKEA zapowiedziała, że sklep w Blue City będzie działać tylko do końca grudnia 2021 r.

“Niezmiennym celem IKEA jest tworzenie jak najlepszego doświadczenia zakupowego. Zgodnie z podejściem firmy do rozwoju oraz w reakcji na zmieniające się potrzeby i wzrastające oczekiwania klientów, niektóre projekty testowe dobiegają końca. Jedną z takich inwestycji jest sklep IKEA w Blue City” – zakomunikowała sieć.

IKEA zamyka “wyjątkowy na skalę światową” sklep w Blue City

– Przez 70 lat model wielkiego sklepu na obrzeżach miasta działał. Ale już pora się zmienić – mówił Andreas Flygare z koncernu IKEA w październiku 2018 r. podczas konferencji zapowiadającej uruchomienie sklepu w galerii handlowej przy Al. Jerozolimskich. To bardzo nietypowa IKEA: na dwóch kondygnacjach ma tylko 4,8 tys m kw., podczas, gdy sklepy tej sieci w Jankach czy na Targówku mają po kilkadziesiąt tysięcy m kw.

– To jest zupełnie inny, mniejszy format, wyjątkowy na skalę światową – mówiła Magdalena Rozengart-Grzelczak, dyrektorka sklepu. – Mamy tu, jak na nasze warunki, malutki magazyn i mniejszy asortyment.

IKEA w Blue City w Warszawie mat. prasowe

Sklep w Blue City miał działać trochę jak ambasada sieci, rozbudowany salon do zamawiania mebli i konsultacji z doradcami, a także do drobnych zakupów na przykład wyposażenia kuchni.

Z tego, że IKEA zdecydowała się jednak zamknąć ten sklep, można wnioskować, że nie spełnił on oczekiwań sieci. Swoje pewnie dołożył koronawirus, który na wiele miesięcy wymusił zamknięcie galerii handlowych.

Szwedzki koncern zapewnił, że jako priorytet traktuje zachowanie wszystkich miejsc pracy. Firma obiecuje, że “dołoży wszelkich starań”, aby każdemu pracownikowi sklepu w Blue City zaoferować takie same lub zbliżone warunki pracy na nowym stanowisku w innej warszawskiej jednostce IKEA.

IKEA zapowiada rozwój w Warszawie

– Jednym z priorytetów dla IKEA w Polsce jest rynek warszawski. Planujemy dalej rozwijać naszą działalność w tym regionie, z jeszcze większą dynamiką. Chcemy skupić się na nowych formatach miejsc spotkań z klientami, które będą odpowiedzią na zmieniające się potrzeby mieszkańców stolicy i regionu – zakomunikował Karol Barcal, dyrektor regionalny w IKEA Retail Polska odpowiedzialny między innymi za rynek warszawski.

Planerownia na górnym piętrze sklepu IKEA w Blue City. Tu można usiąść z doradcą i na komputerze zaprojektować ustawienie mebli w pokoju, kuchni czy sypialni.Planerownia na górnym piętrze sklepu IKEA w Blue City. Tu można usiąść z doradcą i na komputerze zaprojektować ustawienie mebli w pokoju, kuchni czy sypialni. fot.materiały prasowe

– Finalizujemy obecnie kompleksowy plan dla regionu warszawskiego, który koncentruje się na tworzeniu jeszcze lepszego doświadczenia klientów, budowaniu i rozwijaniu kompetencji naszych pracowników, inwestowaniu w obecne i nowe miejsca spotkań z klientami oraz atrakcyjnej ofercie usług zdalnych i stacjonarnych – zapowiedział przedstawiciel IKEA, nie podając jednak szczegółów.

Kilka lat temu IKEA planowała otworzyć sklep w centrum handlowym Fort Wola przy ul. Połczyńskiej. Jednak modernizacja tego obiektu utknęła w procedurach na cztery lata. Dopiero niedawno wznowiono prace. – Nie prowadzimy rozmów z IKEA. Jest to temat zamknięty – mówiła kilka tygodni temu “Wyborczej”  Agata Uszyńska z firmy Mayland Real Estate, właściciela galerii.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNiezależny Związek Pisarzy też na celowniku władz
Następny artykułGórnik Zabrze. Zmarł Stanisław “Leon” Sętkowski