HR-owców portret własny
Aż 77 proc. ankietowanych ekspertów HR przyznaje, że w ostatnich pięciu latach ich znaczenie w firmach wzrosło. Zdaniem 71 proc. w tym czasie zwiększył się też ich realny wpływ na codzienną działalność przedsiębiorstw.
Nie przeszkodził w tym COVID-19, choć pandemia – szczególnie na początku, gdy spora część życia (także zawodowego) przeniosła się do online – była dla ekspertów HR czasem trudnym i pełnym wyzwań.
Być może jednak koronawirus przyczynił się do tego, że dziś prawie 2/3 badanych ekspertów L&D czuje się w pracy doceniana i szanowana. Gotowość do zmiany zawodu i brak przywiązania do L&D deklaruje natomiast 35 proc. ankietowanych.
W poprawie tych statystyk mogą pomóc odpowiednie kompetencje samych specjalistów HR. Najbardziej pożądane przez nich okazały się tzw. kompetencje miękkie.
– Jak pokazują odpowiedzi badanych, w ich praktyce ważna jest nie tylko twarda wiedza, ale przede wszystkim empatia, umiejętności miękkie i komunikacyjne. Te cechy są istotne nie tylko w uodpornieniu firmy na przyszłość, ale także we wsparciu pracowników w zachowaniu zdrowia psychicznego oraz odpowiedniej równowagi – uważa Daniel Idźkowski, country director w GoodHabitz Poland.
Specjaliści odpowiedzialni za szkolenia w firmach cenią sobie, jak wskazują autorzy badania, połączenie odpowiednich kompetencji miękkich z „twardą” wiedzą i zdolnością do trzymania ręki na pulsie: „Idealny ekspert w obszarze rozwoju kompetencji kadr wyróżnia się więc odpowiednim charakterem, a także dużymi kompetencjami i wiedzą w swojej dziedzinie”.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS