- Honda Gold Wing będzie kolejnym motocyklem z aktywnym systemem radarowym.
- Producent złożył dokumentację patentową dotyczącą tego systemu.
- Radar w Hondzie będzie nieco inny niż w KTM, czy Ducati – zostanie dyskretnie wkomponowany w przednią owiewkę.
Opracowany przez Boscha system radarowy jest już montowany w Ducati Multistradzie V4, KTM 1290 Super Adventure i BMW R 1250 RT. Podobne rozwiązanie planuje zastosować w swoim flagowym turystyku Honda. Producent złożył dokumentację patentową dotyczącą takiego rozwiązania, co może wydawać się dziwne – przecież system taki działa już w kilku samochodach Hondy. Dlaczego nie zdecydowano się po prostu zaadaptować gotowy radar do motocykla?
Odpowiedź na to pytanie jest prosta – stosowany w samochodach radar, podobnie zresztą jak radar Boscha montowany w motocyklach, do prawidłowego działania wymaga niewielkiej płaskiej i gładkiej powierzchni. W samochodzie dość łatwo wkomponować panel radaru w atrapę chłodnicy, w motocyklu ukryć go znacznie trudniej – doskonale widać to w KTM 1290 Super Adventure, gdzie producent zdecydował się przeznaczyć miejsce na panel w dolnej części reflektora.
Honda chciałaby zagospodarować ten element w sposób bardziej estetyczny, ukrywając go częściowo pod plastikiem lub nadając mu kształt pasujący stylistycznie do elementów nadwozia. Inżynierowie Hondy planują zamontować czujnik radarowy za plastikowym elementem znajdującym się pod szybą. Sam moduł miałby być osadzony w specjalnym miękkim materiale, którego zadaniem byłaby amortyzacja drgań.
Nie wiadomo kiedy radar trafi do Gold Winga. Jeśli Honda użyłaby gotowego systemu Boscha, turystyk z takim rozwiązaniem mógłby pojawić się już w przyszłym roku. W przypadku, gdy producent zdecydowałby się na opracowanie całego systemu od nowa, trzeba spodziewać się terminu znacznie późniejszego.
Przeczytaj także: Honda Gold Wing – test
zobacz galerię
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS