A A+ A++

W kolejnym odcinku serii poświęconej motocyklom używanym bierzemy na warsztat Hondę CBR 600 RR z rocznika 2014 (ostatnia seria z lat 2013 – 2014). Właścicielką używanej CBR 600 RR jest Ania, która zgodziła się z nami spotkać i porozmawiać o zaletach i wadach swojego motocykla.

Honda CBR 600 RR to wręcz synonim motocykla sportowego klasy 600 cm3. Motocykl był produkowany od roku 2003, jako bardziej sportowe rozwinięcie CBR 600 F. Najnowsza i tym samym ostatnia seria CBR 600 RR została wyprodukowana w latach 2013 – 2016. Poniżej nasz film ze spotkania z Anią – właścicielką CBR 600 RR z roku 2014:

NAS Analytics TAG

W serii z lat 2013 – 2016 nie wprowadzono rewolucyjnych zmian w obrębie podwozia, czy silnika. Największe różnice dotyczą wyglądu, głównie kształtu przedniej lampy i czaszy.

Silnik prezentowanej CBR 600 RR z rocznika 2014 generuje 118 KM. Oczywiście mamy tu klasyczne cztery cylindry w rzędzie. Jest to sprawdzona jednostka, uchodząca za bardzo trwałą, dopracowaną i mało awaryjną.

O typowych wadach, czy problemach technicznych tego silnika trudno mówić zarówno właścicielce, jak i naszemu specjaliście – Przemkowi Badowskiemu z serwisu SpeedBike. Właściwie serwisowany i zadbany model powinien odpłacić się swojemu właścicielowi niezawodną pracą przez długie lata.

CBR 600 RR z lat produkcji 2013 – 2016 w stanie gotowym do jazdy, razem z paliwem, waży 186 kg. Jest to dobry wybór zarówno do treningów na torze, jak i użytku na co dzień (wśród sportowych motocykli klasy 600 cm3 Honda uchodzi za jeden z tych “wygodniejszych”).

W zestawieniu z konkurentami nie wypada najlepiej pod względem mocy maksymalnej, ale może się za to pochwalić korzystniejszym przebiegiem krzywej oddawania momentu obrotowego w dolnym i średnim zakresie obrotów.

Honda CBR 600 RR to jeden z tych motocykli używanych, które szczerze i od serca można komuś polecić. Oczywiście tylko pod warunkiem, że mówimy o sprawdzonym i zadbanym egzemplarzu. Ostatnie modele, jakie można znaleźć na rynku, pochodzą z rocznika 2016.   

Już wkrótce kolejne prezentacji motocykli używanych na kanale Barry moto. 

Dane techniczne:

Pojemność skokowa 599 cm³
Średnica x skok tłoka 67 mm x 42,5 mm
Stopień sprężania 12,2 : 1
Moc maksymalna 118 KM przy 13500 obr./min.
Moment obrotowy 66 Nm przy 11250 obr./min.
Dawkowanie paliwa Elektroniczny wtrysk paliwa PGM-DSFI
Zbiornik paliwa 18,1 l
Skrzynia biegów 6-stopniowa
Sprzęgło Mokre, wielotarczowe
Napęd tylnego koła Łańcuch O-ring #525
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 2030 mm x 685 mm x 1115 mm
Rozstaw osi 1375 mm
Kąt nachylenia główki ramy 23° 45′
Wyprzedzenie 96,3 mm
Wysokość siedzenia 823 mm
Prześwit 137 mm
Masa własna pojazdu (z płynami i paliwem) 186 kg 
Masa “suchego” pojazdu 171 kg 
Dopuszczalna masa całkowita 366 kg
Zawieszenie Przód 41 mm odwrócony, Showa typu BPF (Big Piston Fork) widelec teleskopowy, pełna regulacja napięcia wstępnego, tłumienia siły dobicia i odbicia, skok 120 mm
Zawieszenie Tył Wahacz aluminiowy, Pro-Link, gazowy amortyzator HMAS z regulacją napięcia wstępnego oraz regulacją siły dobicia i odbicia, skok 130 mm
Hamulec Przód 310 x 4,5 mm podwójny tarczowy, radialne, 4-tłoczkowe zaciski
Hamule Tył 220 x 5 mm pojedynczy tarczowy, 1-tłoczkowy zacisk
Opona Przód 120/70-ZR17M/C (58W)
Opona Tył 180/55-ZR17M/C (73W)
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWypadek motocyklistów na Przymiarkach w Bałuciance
Następny artykułZamiast kibiców – erotyczne lalki na trybunach. Klub przeprasza