A A+ A++

Kolorowe żelki, czekoladki z wizerunkami ulubionych bajkowych bohaterów i łakocie, którym nie oprze się (ku zgrozie rodziców) żadne dziecko? Tego nie zobaczymy już w hiszpańskich mediach. Tamtejszy rząd zakazał reklamowania słodyczy dla dzieci oraz produktów z wysoką zawartością cukru. Zakaz będzie dotyczył różnych form marketingu, zarówno w telewizji i internecie, jak i w prasie.

Jak poinformował podczas konferencji prasowej w Barcelonie minister ds. konsumentów Alberto Garzon, nowe przepisy wejdą w życie 1 stycznia 2022 r.
Wyjaśnił, że nowe prawo jest efektem zaleceń Światowej Organizacji Zdrowia, która od lat apeluje o działania służące ograniczeniu spożywania przez dzieci produktów wysokokalorycznych zawierających cukier.

Garzon sprecyzował, że wśród zakazanych produktów w reklamie będą zarówno słodycze takie jak cukierki, czekolady i ciastka, jak też lody oraz napoje z dużą zawartością cukru.

Nowe przepisy obejmą reklamy tego typu produktów kierowane do osób w wieku poniżej 16. roku życia – zapowiedział Garzon, przypominając, że podobne prawo obowiązuje już m.in. w Portugalii.

Zgodnie z jego zapowiedzią zakaz promowania słodyczy wśród dzieci ma obowiązywać w telewizji, rozgłośniach radiowych, kinach, prasie, a także w internecie.

Zobacz również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKazimierz Karpienko: ocenę wiarygodności radnego Bielańskiego pozostawiam mieszkańcom Oleśnicy
Następny artykułUFC 267. Jan Błachowicz – Glover Teixeira twarzą w twarz. WIDEO (Polsat Sport)