A A+ A++

Szykuje się istotna zmiana dla użytkowników smartfonów Apple iPhone korzystających z usług Google. Firma z Mountain View rozpoczęła przygotowania do porzucenia stosowania własnego języka projektowania w aplikacjach dla platformy iOS. Material Design zostanie zastąpiony przez natywne rozwiązanie proponowane przez Apple. Wykorzystanie czystego UIKit oznacza większą spójność interfejsu programów z innymi aplikacjami dostępnymi na platformie iOS. Zmiana nie powinna stanowić dla nikogo zaskoczenia, gdyż mobilny system Apple jest dla Google istotnym polem działania. Użytkownicy iPhone’ów z chęcią wykorzystują bowiem usługi rzeczonego przedsiębiorstwa, a co za tym idzie – przyczyniają się do wzrostu przychodów giganta.

Jeff Verkoeyen, szef Google ds. projektowania dla platform Apple zapowiedział przejście Material Design na UIKit. Oznacza to nowe elementy dla aplikacji iOS, które zapewnią spójność z interfejsem systemu.

Google traktuje iOS coraz poważniej. Aplikacje dla smartfonów Apple iPhone zgodne z UIKit [1]

Apple iPhone 13 vs iPhone 12: Test porównujący smartfony. Oceniamy zasadność wymiany na nowszy model

Mobilne aplikacje Google, takie jak Mapy, YouTube, Keep czy Kalendarz, niezależnie od platformy systemowej wyglądają dość podobnie. Zarówno w iOS jak i w Androidzie korzysta się bowiem z języka projektowania Material Design. O ile na Androidzie jest to oczywiste, o tyle niestosowanie się do Apple UIKit w iOS oznacza brak spójności z elementami oprogramowania oraz z aplikacjami pisanymi pod wytyczne twórców platformy. Google stale rozwija swoje programy dla iOS i kwestią czasu było, to kiedy przedsiębiorstwo zastosuje się do wytycznych firmy z Cupertino. Choć skorzystają na tym użytkownicy, w grę wchodzą pieniądze.

Google traktuje iOS coraz poważniej. Aplikacje dla smartfonów Apple iPhone zgodne z UIKit [2]

Test Vivo V21 5G – Sprawdziliśmy najnowszy smartfon z aparatem 44 Mpix do selfie, stabilizowanym optycznie

Nie da się ukryć, że monetyzacja Google opiera się w dużej mierze na użytkownikach, a konkretnie na możliwości targerowania reklam w oparciu o informacje o zwyczajach, preferencjach oraz wyborach osób korzystających z usług firmy. Aby użytkownicy iOS pozostali przy rozwiązaniach Google i w dalszym ciągu dostarczali potrzebnych danych, konieczne jest dostarczanie im wysokiej jakości produktów. To nie było problemem, natomiast firma niespecjalnie przykładała się do unifikacji interfejsu programów. To ma się zmienić już pod koniec roku. Do „Apek” dla iOS trafią nowe przełączniki, paski oraz menu oparte na UIKit.

Źródło: MacRumors, Jeff Verkoeyen

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułW Gdyni rozpoczęła się budowa Węzła Karwiny. Pochłonie ponad 100 mln i potrwa półtora roku
Następny artykułUM Suwałki: 19. Objazdowy Festiwal Filmowy WATCH DOCS