A A+ A++

Timo Glock uważa, że Hiszpan wykorzystał szarą strefę przepisów, aby spowolnić rywala.

Niedzielny wyścig w Melbourne zakończył się pod wirtualną neutralizacja po tym jak George Russell stracił panowanie nad swoim bolidem i na przedostatnim okrążeniu w szóstym zakręcie wyleciał z toru. Mimo iż na powtórkach samo uderzenie nie było aż tak duże, jego bolid zatrzymał się na samym środku toru, leżąc dosłownie na boku, co stanowiło już spore niebezpieczeństwo zarówno dla Brytyjczyka, jak i innych kierowców.

Zaraz po ceremonii podium sędziowie ogłosili iż wzywają na dywanik Alonso i Russella, aby wyjaśnić kwestię wypadku. Jak się okazało Hiszpan faktycznie aż 100 metrów wcześniej odpuścił gaz, a nawet delikatnie przyhamował. Działania kierowcy Astona Martina zaskoczyły Russella do tego stopnia, że ten po utracie docisku stracił panowanie nad swoim autem.

Alonso po wyścigu tłumaczył, że próbował pokonać zakręt numer 6 “w inny sposób”, wcześniej odpuszczając gaz, aby mieć większą prędkość na wyjściu z łuku. Gdy jednak okazało się, że ten przed zakrętem zdążył jeszcze przyspieszyć, a po drodze zredukować i ponownie wrzucić wyższy bieg, przed sędziami tłumaczył, że w swoich kalkulacjach pomylił się i musiał nabrać prędkości.

Sędziowie w swoim raporcie nie byli w stanie określić czy działania Alonso były celowe, ale jego jazdę określili jako “potencjalnie niebezpieczną”. O powadze wykroczenia świadczyć mogła również kara. Hiszpanowi doliczono 20 sekund kary i nałożono na niego trzy punkty karne.

Timo Glock uważa, że dwukrotny mistrz świata i weteran 380 Grand Prix dobrze wiedział co robi.

“Alonso hamuje bardzo wcześnie i pozwala się dogonić Russellowi” tłumaczył były kierowca dla Sky Deutschland. “Alonso chciał zaskoczyć Russella, zwolnić go i przyspieszyć, aby zrobić sobie przewagę.”

“Było to jednak bardzo ekstremalne działanie i Russell w ogóle się tego nie spodziewał. Mocno się zbliżył i stracił docisk.”

“Alonso rozkłada ręce i wykorzystuje szarą strefę przepisów, aby zyskać przewagę. Ze swoim doświadczeniem dobrze wiedział co robi.”

Tłumaczenie Alonso o wczesnej próbie odpuszczenia gazu zakwestionowała również była inżynier Astona Martina.

“Odpuścił gaz 100 metrów wcześniej i nawet delikatnie przyhamował i zredukował bieg. 100 metrów różnicy przed zakrętem to w F1 ogromna różnica” mówiła Bernie Collins.

“Kierowcom mówimy o różnicach rzędu 10 metrów jeżeli chcemy, aby się poprawili, tak więc 100 metrów to bardzo, bardzo duża różnica na dojeździe do zakrętu, co zaskoczyło Russella.”

“Russell sam powiedział, że mógł nieco lepiej zareagować na to, ale wynik dalej jest taki, że Russell wyleciał. Nie mamy wszystkich danych jakie ma FIA. Powiedzieli jasno, że wydają karę za działania Alonso, a nie następującą po nich reakcję Russella.”

Po nałożeniu kary zawodnik Astona Martina spadł w klasyfikacji wyścigu na ósme miejsce.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMarki – Tutaj się zaczęło
Następny artykułРосія знала про підготовку теракту у Підмосков'ї з лютого, – Кирило Буданов