A A+ A++

Wczoraj w I komisariacie zgłosiła się 26-letnia kobieta, informując, że nieznana osoba wypłaciła z jej konta 23 tysiące złotych. Co było początkiem problemów? Telefon od rzekomego konsultanta bankowego, który przestraszył gliwiczankę, że na jej dane ktoś próbuje zaciągnąć pożyczkę.

To wystarczyło, aby 26-latka zaczęła wykonywać wszystkie polecenia „pracownika banku”. Jej kardynalnym błędem było zainstalowanie (podesłanej) aplikacji na smartfonie – programu, który pozwolił oszustom przejąć władanie telefonem i wszystkimi aplikacjami.

Mówiąc krótko: instalując podesłane linkiem oprogramowanie, oddajemy przestępcom wszystkie dane, jakie mamy na urządzeniu.

I tym razem oszuści skorzystali z okazji, wypłacając oszczędności gliwiczanki. Sprawą zajęli się już kryminalni z I Komisariatu Policji w Gliwicach.

„Apelujemy do ludzi młodych, którzy „całe życie” przechowują w mobilnym urządzeniu, aby przeanalizowali ten przypadek, przyjęli jako przestrogę i przekazywali ostrzeżenia znajomym” – informuje policja.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDoom II: Hell on Earth Wolfenstein Rising v.13042022 demo PC
Następny artykułPo zmianach w ważnej klinice szpitala na Czarnowie w Kielcach. “Nefrologia została uratowana”