A A+ A++

W kwietniu minęły cztery lata, odkąd miasto za ponad 600 tys. zł sprzedało modernistyczny budynek prywatnemu właścicielowi. W efekcie dawny Pałac Ślubów zamienił się w Vip Club. Wyjątkowość miejsca podkreślać miał wielki złoty napis na brązowym tle.

Wcześniej na elewacji pojawiły się także gipsowe arkady, na których właściciel chciał reklamować wyjątkowe kurczaki wypiekane w specjalnym piecu sprowadzonym z Mediolanu.

Właściciele dawnego Pałacu Ślubów w Sosnowcu sprowadzili z Mediolanu specjalny piec do kurczaków z rożna. Wyjątkowy produkt chcą reklamować w arkadach, którymi z dwóch stron obudowano charakterystyczny budynek KAMILA KOTUSZ

Pomysł z arkadami odbił się szerokim echem nie tylko w Sosnowcu. Właściciel wycofał się z kontrowersyjnej “innowacji”, zdążył jednak jeszcze zająć trzecie miejsce w plebiscycie Makabryła na najgorsze koszmarki architektoniczne w Polsce.

Potem przed schodami Pałacu Ślubów pojawiła się wielka dmuchana reklama z ofertą kurczaków, makaronów i pizzy. Dla wzmocnienia efektu obok dawnej modernistycznej perły Sosnowca ustawiono blaszany samochód z wielkim smażonym kurczakiem.

  O dawnym Pałacu Ślubów w Sosnowcu przypomina już tylko para zakochanych

Fantazji właściciela budynku nie ograniczyła uchwała krajobrazowa, której zadaniem jest przywrócenie estetyki i ładu przestrzennego w Sosnowcu. Niedawno przed frontem pojawił się jeszcze większy dmuchaniec. W efekcie o istnieniu budynku przypomina już tylko rzeźba pary zakochanych, która nieśmiało wyłania się spod pneumatycznej instalacji.

Warto przypomnieć, że wejście w życie uchwały krajobrazowej w Sosnowcu zbiegło się w czasie z epidemią koronawirusa. Urząd miasta podjął więc decyzję, żeby w trudnym dla przedsiębiorców okresie nie kontrolować i nie karać właścicieli nieruchomości, którzy nie zdążyli dostosować swoich budynków do nowych przepisów.

Sprawę “zniknięcia” Pałacu Ślubów zgłosiliśmy Urzędowi Miejskiemu w Sosnowcu. W wyniku interwencji “Wyborczej” wiceprezydent Jeremiasz Świerzawski we wtorek skierował pismo do właściciela budynku, w którym czytamy: “Mając na uwadze trudny czas dla branży gastronomicznej, w celu uniknięcia konieczności naliczania kar za niezgodne z przepisami zamontowanie reklamy, proszę o niezwłoczne jej usunięcie”.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWarsztaty uważnego pisania na 9. Festiwalu Miłosza
Następny artykułIluzje optyczne w hrubieszowskiej Trójce