Niespełna 7-kilometrowy odcinek DK1 między Dąbrową Górniczą a Podwarpiem, słynący obecnie z tzw. pięćdziesiątek (wielu ograniczeń prędkości do 50 km/godz.), ma się zamienić w drogę ekspresową. Inwestycję zaplanowano w systemie “zaprojektuj i buduj”.
We wtorek okazało się, że GDDKiA zamierza przeznaczyć na inwestycję prawie 240 mln zł brutto. Zainteresowanych zleceniem jest sześć konsorcjów i cztery samodzielne firmy.
Kryterium oceny ofert – poza najniższą ceną – będzie także skrócenie 33-miesięcznego terminu realizacji (wszyscy wykonawcy zadeklarowali, że uporają się z projektowaniem i przebudową w 30 miesięcy) oraz przedłużenie gwarancji (wszyscy zgodnie deklarują przedłużenie o 5 lat).
Wiadomo, że najtańszą ofertę (274 835 307,25 zł) złożyło konsorcjum, które współtworzy znana nie tylko w Zagłębiu dąbrowska spółka Nowak-Mosty, zaś liderem jest firma Bitum z Lublińca, która ma na swoim koncie budowę kilku odcinków autostrady A1.
Dla porównania: najdroższa oferta opiewa na ponad 380 mln zł i została złożono przez polsko-hiszpańskie konsorcjum spółek Copasa [tutaj znajdziecie wszystkie oferty złożone przez wykonawców].
Z 7-kilometrowego odcinka DK1 znikną po przebudowie kolizyjne jednopoziomowe skrzyżowania
Jak poinformował katowicki oddział GDDKiA, umowa z wybranym wykonawcą – o ile zapadnie decyzja o zwiększeniu wydatków na inwestycję – ma zostać podpisana w maju.
Docelowo droga ekspresowa S1 w woj. śląskim będzie miała 135 km MATERIAŁY GDDKIA
Projektowana droga ekspresowa S1 od Dąbrowy Górniczej do Podwarpia przebiegać będzie po istniejącym śladzie drogi krajowej nr 1. Przystosowanie prawie 7-kilometrowego odcinka do parametrów drogi ekspresowej oznacza m.in., że z trasy znikną kolizyjne jednopoziomowe skrzyżowania, m.in. z ul. Karsowską, Kryniczną i Konstytucji. Zamiast nich nad drogą powstaną wiadukty i kładki dla pieszych.
W ramach inwestycji powstanie nowy węzeł „Dąbrowa Górnicza Ząbkowice” oraz przebudowany zostanie węzeł „Dąbrowa Górnicza Pogoria”.
W sumie na przebudowanym odcinku powstaną: 4 wiadukty, 4 mosty, 2 kładki dla pieszych i 7 przejść dla zwierząt. Przy okazji powstaną nowe drogi zbiorcze oraz drogi dojazdowe do przyległych terenów, w planie jest także budowa urządzeń ochrony środowiska, m.in. zabezpieczeń przeciwhałasowych.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS