A A+ A++

Wnioski pozwoliły FIA na przedstawienie propozycji, dotyczących poprawy bezpieczeństwa w wyścigach.

Konstrukcja przyszłych single-seaterów na zapobiec rozpadowi samochodu w razie szczególnie mocnego uderzenia. Przednie i boczne struktury pojazdu zaabsorbują więcej energii przy kolizjach i zwiększą wytrzymałość w razie zderzenia z innym samochodem. Przednie skrzydło ma zostać zmienione pod kątem większej wytrzymałości.

Proponowane zmiany są odpowiedzią na tragiczny wypadek Anthoine Huberta podczas wyścigu Formuły 2 w Spa-Francorchamps. Dallary F2 i F3 kolejnej generacji otrzymają wzmocnioną konstrukcję. W Formule 2 miano wprowadzić nowe samochody w 2021 roku, jednak obecny kryzys związany z COVID-19 najprawdopodobniej spowoduje opóźnienie w zmianie sprzętu.

Tylne światło w single-seaterze ma zostać wykorzystane do informowania o sytuacji na torze. Przykładowo – będzie świecić na żółto przy żółtych flagach. Elektronika poinformuje kierowcę o ciśnieniu w oponach, powodując natychmiastowe zmniejszenie prędkości w razie przebicia. Taki system jest już dostępny w tegorocznych F2 i F3.

FIA zapowiedziała badania i testy, dotyczące optymalizacji barier na torach. Nowe standardy mają poprawić system przy uderzeniach samochodu pod małym kątem. Zmiany obejmą strefy bezpieczeństwa. Ich projekt i nawierzchnia mają pomóc w wyhamowaniu samochodu, który wypadł z toru. Zapowiedziano nowe rozwiązania dotyczące kontroli przestrzegania limitu toru. Ich celem będzie zapobieganie powrotowi samochodu na tor w niebezpieczny sposób.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułCenne kryształy z wzorcowni Huty Szkła w Zawierciu trafią do zbiorów muzeum w Sosnowcu
Następny artykuł🔴 Będzie ewakuacja neurologii, szpital prosi o pomoc