A A+ A++

FIA rozesłała dokument do wszystkich ekip wskazując na to co wolno, a czego nie wolno robić podczas wyprzedzania po wewnętrznej i zewnętrznej stornie zakrętów.

Wytyczne do standardu jazdy zostały przekazane kierowcom jeszcze przed pierwszym wyścigiem sezonu w Bahrajnie w odpowiedzi na żądanie ze strony kierowców, którzy chcieli lepiej zrozumieć czynniki wpływające na takie a nie inne decyzje przy ocenie incydentów na torze.

W piśmie można przeczytać: “Aby uniknąć wątpliwości, to tylko wytyczne, które mają pomóc sędziom w podejmowaniu decyzji i nie są one wiążące.”

“Wszystkie decyzje stewardów będą podejmowane zgodnie z Międzynarodowym Kodeksem Sportowym FIA, rozumianymi w połączeniu ze wszystkimi odpowiednimi przepisami mającymi zastosowanie do Formuły 1.”

Wyprzedzanie po wewnętrznej zakrętu
Aby bolid wyprzedzany musiał zostawić wystarczającą ilość miejsca dla wyprzedzającego auta, bolid ten musi znaleźć się znaczącą częścią obok bolidu wyprzedzanego a manewr wyprzedzania musi być wykonany w bezpieczny i kontrolowany sposób tak, aby umożliwić bolidowi wyraźne utrzymanie się w granicach toru.

Rozważając kwestie “znaczącej części” przy wyprzedzaniu po wewnętrznej części zakrętu oprócz różnych innych czynników, na które spojrzą sędziowie przy podejmowaniu swojej decyzji, stewardzi rozważą także czy przednie koła bolidu wyprzedzającego znalazły się obok innego auta nie później niż w szczycie zakrętu.

Wyprzedzanie po zewnętrznej stornie zakrętu
Aby bolid wyprzedzany musiał zostawić wystarczającą ilość miejsca dla wyprzedzającego auta, bolid ten musi znaleźć się znaczącą częścią obok bolidu wyprzedzanego a manewr wyprzedzania musi być wykonana w bezpieczny i kontrolowany sposób tak, aby umożliwić bolidowi wyraźne utrzymanie się w granicach toru.

Rozważając kwestie “znaczącej części” przy wyprzedzaniu po zewnętrznej części zakrętu oprócz różnych innych czynników, na które spojrzą sędziowie przy podejmowaniu swojej decyzji, stewardzi rozważą także czy wyprzedzający bolid znalazł się przed innym bolidem od momentu szczytu zakrętu. Bolid wyprzedzany musi być zdolny do pokonania zakrętu pozostając w granicach toru.”

Wyprzedzanie w szykanach i eskach
Powyższe wytyczne będą stosowane podobnie do każdego zakrętu.

Wytyczne zgodnie ze wcześniejszymi doniesieniami potwierdzają również, że FIA nałożyła ścisłe wymogi co do przestrzegania granicy toru, blokowania rywali oraz tego, że to kierowca jest odpowiedzialny za wyraźnie oddanie pozycji rywalowi po tym jak przy opuszczeniu toru zyska nad nim przewagę.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWszystkie odloty Nicolasa Cage'a. Krótka historia o tym, jak zostać memem
Następny artykułEgzamin na kartę rowerową w Szkole Podstawowej im. doktora Mateusza Chełmońskiego w Adamowiźnie