A A+ A++

Branża e-commerce ma swoje pięć minut, a towarzyszą temu zmieniające się nawyki zakupowe konsumentów. Ten szybko rosnący trend sprawia, że Polacy coraz chętniej zwracają się w kierunku zakupów spożywczych online. Dynamika rozwoju przyspiesza dodatkowo za sprawą obecnej sytuacji na świecie – w 2019 r., czyli przed pandemią, udział e-grocery w rynku zakupów spożywczych wynosił ok. 1 proc. Estymacje za 2020 rok mówią już o kolejnych zmianach i tym samym zwiększeniu udziału do 1,5-2 proc. 

 

Na nowe i zmieniające się potrzeby klientów szybko pojawiają się odpowiedzi ze strony rynku. Everli jest jedną z tych firm, które wykorzystują swoją szansę i dynamicznie się rozwijają. Platforma oferuje dostawy zakupów ze sklepów – jednak usługa różni się od innych form e-grocery, opierając swój model biznesowy na tzw. Szoperach – osobach, które robią zakupy dla użytkowników aplikacji, a następnie dostarczają je w sposób bezdotykowy.

 

Co oferuje Everli?

 

Everli zostało założone w 2014 roku w Veronie, małym mieście w północnej części Włoch. Obecnie, firma działa już w ponad 70 miastach w kilku europejskich krajach – Włoszech, Polsce, Czechach i Francji, planując ekspansję na kolejne rynki.

 

W Polsce Everli dostarcza zamówienia w 23 miastach. Są to głównie największe aglomeracje jak Warszawa, Kraków, Poznań, Wrocław, Katowice i Łódź, ale w ofercie ma także miejsca liczące sobie 100-200 tys. mieszkańców, jak np. Bielsko-Biała, Toruń, Białystok czy Częstochowa. Na ten moment pozwala klientom na dokonywanie zamówień z kilku dużych sieci – Kaufland, Carrefour, Auchan, Biedronka, Lidl, SPAR i E. Leclerc. Niedawno do oferty dołączyła nowa opcja – internetowy targ naturalnego jedzenia – Pora Na Pola, umożliwiający klientom kupno lokalnych rzemieślniczych produktów. W najbliższych miesiącach firma planuje również rozszerzenie swojej oferty na kolejne miasta oraz włączenie nowych partnerów.

 

Jak wygląda proces zakupowy?

 

Klienci mogą dokonywać zamówień za pośrednictwem dedykowanej aplikacji na urządzenia mobilne, a także strony internetowej everli.pl Mogą oni wybrać swój ulubiony sklep, gdzie przypisany do ich zamówienia Szoper zrobi dla nich zakupy i dostarczy je nawet tego samego dnia. W sytuacji, gdy brakuje danego produktu z listy, dostawca kontaktuje się z klientem telefonicznie, aby ustalić jakie zamienniki kupić. Platforma oferuje również opcję, w której to Szoper sam dokonuje wyboru innego artykułu spożywczego, bądź też, zgodnie z preferencjami klienta, pomija daną pozycję na liście. Zamówienia są dostarczane bezdotykowo, a wszystkie formy płatności mają formę bezgotówkową, co zapewnia bezpieczeństwo i wygodę, zwłaszcza podczas pandemii. 

 

Everli umożliwia także skorzystanie z miesięcznego lub rocznego abonamentu. Oferuje tym samym klientowi nieograniczoną liczbę darmowych dostaw. Dodatkowo, w ramach subskrypcji Everli Plus, nie trzeba także dopłacać przy wyborze opcji szybkich zakupów (z dostawą do 3h).

 

Rozwój Everli

 

Everli stale się rozwija, oferując współpracę z nowymi partnerami. W zeszłym roku sprzedaż wzrosła prawie czterokrotnie, aż do 130 mln USD, a sam polski rynek stanowi 20% wszystkich zamówień. Potencjał rozwoju e-grocery zauważają międzynarodowi inwestorzy. Dlatego podczas ostatniej rundy finansowania serii C wsparli Everli kwotą w wysokości 100 mln USD, co stanowi jak dotąd największą rundę finansową tej firmy. Pieniądze zostaną przeznaczone na dalszy rozwój usługi, ekspansję nowych rynków, a także na wzmożone działania marketingowe i rozwój technologiczny. 

 

Wybuch pandemii i kolejne jej fale sprawiły, że rozwój rynku e-grocery znacznie przyspieszył. Na przełomie lutego i marca zanotowaliśmy 1000 proc. wzrost względem poprzedniego roku – mówi Anna Podkowińska-Tretyn, CEO Everli Polska. Rozwój nie jest jednak powiązany wyłącznie z falami pandemii. Świadomość, że zakupy spożywcze można zrobić przez Internet, także przyciąga potencjalnych klientów.

 

Kolejny lockdown sprawił, że wiele osób było niejako zmuszonych do skorzystania z oferty e-grocery. Dzięki temu przybyło nam klientów, którzy dopiero odkrywają możliwości płynące z korzystania z zakupów spożywczych online. – dodaje Anna Podkowińska-Tretyn. – Warto zauważyć, że taka forma zakupów zaczyna cieszyć się większym zainteresowaniem wśród starszych roczników, dlatego w procesie rozwoju firmy i oferowania nowych usług należy brać pod uwagę nie tylko młodsze grupy wiekowe. Ważne jest utrzymanie jak najwyższej jakości obsługi – jeśli dany klient zrobi udane zakupy za pierwszym razem, istnieje duża szansa, że wróci, by ponownie skorzystać z usługi i poleci ją znajomym czy rodzinie.

 

Rynek zakupów spożywczych ulega ciągłym zmianom – branża coraz szybciej odpowiada na pojawiające się nowe potrzeby klientów. Sklepy zaczynają rozwijać własny e-commerce, oferując różne modele dostaw i formy dokonywania zakupów. Platformy zakupowe online stawiają na rozszerzanie zasięgu oraz różnorodność oferty dopasowanej do indywidualnych potrzeb swoich klientów. Nowe rozwiązania i udogodnienia zapewniają wygodę oraz bezpieczeństwo, wpływając na styl życia i kształtują preferencje zakupowe. To sprawia, że jest wysoce prawdopodobne, że to właśnie one zostaną z nami na dłużej – podsumowuje Anna Podkowińska-Tretyn.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp
Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOświadczenie majątkowe Magdaleny Adamowicz. Pięć mieszkań, trzy działki i oszczędności
Następny artykułPrezydent powołał Radę do spraw Samorządu Terytorialnego