2020-10-01 09:00
publikacja
2020-10-01 09:00
Enter Air miał w I półroczu 2020 roku 133,1 mln zł straty netto wobec 44,2 mln zł zysku netto rok wcześniej – podała spółka w komunikacie.
Enter Air podał, że negatywny wpływ na wyniki miały niegotówkowe różnice kursowe. Bez uwzględniania różnic kursowych Enter Air miał 99,2 mln zł straty netto.
Strata operacyjna wyniosła 87,9 mln zł wobec 81 mln zł zysku przed rokiem. Przychody Enter Air spadły w I pół. 2020 r. o 64,2 proc. do 227,7 mln zł.
Spółka podała, że ze względu na panującą pandemię i zakazy wykonywania operacji lotniczych nakładane przez polskie i międzynarodowe władze na przewoźników, Enter Air przez większość drugiego kwartału realizował jedynie niewielką część zaplanowanego programu handlowego oraz rejsy ad-hoc, które były wykonywane na zlecenie instytucji i rządów innych państw.
W czasie pandemii spółka rozszerzyła swój zasięg geograficzny i stała się jednym z najbardziej aktywnych przewoźników w przewozach między Europą a kontynentem afrykańskim. W Polsce zgodnie z decyzjami administracyjnymi przewoźnik nie mógł brać udziału w akcji repatriacyjnej, która została ograniczona jedynie do jednego podmiotu.
“Loty turystyczne z Polski wznowiliśmy dopiero w lipcu, kiedy w normalnych okolicznościach powinniśmy być w szczycie sezonu wakacyjnego. Zgodnie z naszymi przewidywaniami klienci chcą spędzać wakacje za granicą, ale ze względu na ograniczenia w wybranych państwach i kolejne negatywne sygnały przedstawicieli rządu sporo osób rezygnuje lub odkłada decyzje o podróżowaniu. W miesiącach wakacyjnych nasze przewozy były na poziomie około 30 proc. zeszłorocznych” – powiedział cytowany w komunikacie członek zarządu Enter Air Grzegorz Polaniecki.
“Pomimo bardzo trudnych warunków, w których obecnie działamy cały czas aktywnie pracujemy nad rozwojem firmy i myślimy o przyszłości. W ostatnich miesiącach zawarliśmy porozumienie z Boeingiem, w którym poza kwestiami odszkodowania ustaliliśmy harmonogram dostaw samolotów i zwiększyliśmy dotychczasowe zamówienie. Niedawno uruchomiliśmy też najnowocześniejszy symulator lotniczy w tej części Europy, dzięki któremu istotnie zmniejszymy koszty, które do tej pory przeznaczaliśmy na zagraniczne szkolenia i zapewnimy spółce dodatkowe przychody ze szkoleń realizowanych dla innych linii” – dodał.
Aktualnie flota Enter Air składa się z 22 samolotów Boeing 737-800 oraz dwóch Boeingów 737 MAX 8.(PAP Biznes)
epo/ gor/
Konto osobiste Banku Millennium 360° i 360° Junior w promocji z premią do 290 zł!
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS