A A+ A++

To zły manewr kapitana, a także burza piaskowa i silny wiatr miały być przyczyną utknięcia kontenerowca Ever Given na mieliźnie w Kanale Sueskim. Zablokowanie kanału znacząco zaburzyło światowy handel.

400-metrowy kontenerowiec Ever Given, który zablokował Kanał Sueski przez prawie tydzień, utknął na mieliźnie z powodu złego manewru kapitana – powiedzieli w piątek włoskiej agencji Nova przedstawiciele Zarządu Kanału.

– Nieodpowiedni manewr zbiegł się w czasie z burzą piaskową i silnym wiatrem (…), co doprowadziło do utraty widoczności i utknięcia statku na mieliźnie, choć czynniki pogodowe nie były w pełni odpowiedzialne za wypadek – poinformowali.

Niecały tydzień paraliżu

Kontenerowiec Ever Given osiadł na mieliźnie na Kanale Sueskim 23 marca. Po niecałym tygodniu, 29 marca, na jego pokład weszli śledczy, aby zbadać przyczynę wypadku i ocenić, czy jednostka nie ma żadnych uszkodzeń. Łącznie na Kanale zablokowane zostały 422 statki, w tym kontenerowce.

Władze Egiptu zapowiedziały, że kraj może się domagać około miliarda dolarów odszkodowania za straty poniesione z powodu zablokowania szlaku.

15 proc. światowego handlu

Szef Zarządu Kanału Sueskiego Osama Rabie powiedział agencji Nova, że Egipt będzie miał dwa nowe holowniki – jeden w tym miesiącu, a drugi w sierpniu. Planowany też jest zakup największej pogłębiarki na Bliskim Wschodzie i kolejnych pięciu chińskich holowników.

Przez Kanał Sueski przepływa okoł … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPolskie organizacje z Litwy solidaryzują się z Polakami na Białorusi
Następny artykułMazowsze: Przypadki wścieklizny u lisów. Wojewoda wydał rozporządzenie