A A+ A++

Tani brytyjski przewoźnik podjął działania mające zawiesić prawa głosu udziałowcom spoza Unii, aby dostosować się do unijnych przepisów własności linii lotniczych po brexicie. Wcześniej grupa IAG wymieniła członków w radzie dyrektorów w tym samym celu.

Unijne przepisy wymagają, by linie lotnicze w Unii należały i były kontrolowane przez obywateli tego bloku albo stracą licencje na działalność. easyJet ma od 2017 r. licencję Austrii na działalność, pozwalającą zachować mu prawo do latania po krajach Unii mimo wyjścia z niej W. Brytanii. Problem jednak w tym, że linia należy w 52,65 proc. do udziałowców spoza Unii, a to oznacza, że musi dokonać zmian w strukturze właścicielskiej zgodnie z unijnymi wymogami — pisze Reuter.

Czytaj także: Grupa IAG dostosowała się do przepisów UE po brexicie

easyJet podał, że kontrola nad linią przez inwestorów spoza Unii zostanie zmniejszona do 49,5 proc. ich udziałów i przekazał wiadomość wszystkim posiadaczom ponad 3 proc. akcji o zawieszeniu części ich praw głosu. „Zawieszenie praw głosu będzie stosowane na zasadzie „last in, first out” (kto kupił ostatni, ten pierwszy straci) — — ogłosiła linia w komunikacie.

Zmiany zostaną również wprowadzone w rejestrze inwestorów, a jeśli stan posiadania przez osoby spoza Unii utrzyma się dłużej na maksymalnym poziomie ponad 49,5 proc., to przewoźnik może zmuszać tych udziałowców do odsprzedania swych akcji obywatelom z Unii.

Ograniczając prawa głosu easyJet i konkurenci: IAG (właściciel British Airways), Wizz Air i Ryanair mają nadzieję, że uda im się rozwiązać problem własności po brexicie. Istnieje jednak ryzyko, że … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNowy radiowóz dla elbląskiej Policji
Następny artykułEventy na przełomie 2020/2021 (cz. 1)