A A+ A++

Pierwsze e-wizyty w ZUS ruszyły 19 października w siedmiu oddziałach Zakładu. Na wirtualne spotkanie możemy umówić  w Warszawie, Poznaniu, Krakowie i we Wrocławiu. Od 26 października mogą z nich również korzystać mieszkańcy Chorzowa, Rybnika Sosnowca i Zabrza. W Białymstoku wideorozmowy ruszają  29 października.

Na e-wizytę możemy umówić się tylko do placówki ZUS, która jest właściwa ze względu na miejsce naszego zamieszkania. Płatnicy składek mogą skontaktować się z jednostką ZUS właściwą ze względu na adres ich firmy. Podczas rezerwacji podajemy swoje dane, wybieramy dzień i godzinę spotkania, a także wskazujemy temat rozmowy. Ci klienci, którzy do tej pory skorzystali z wideoporad w naszych placówkach, są bardzo zadowoleni z nowej usługi. Już namawiają znajomych do tej formy kontaktu z urzędem – wyjaśnia Katarzyna Krupicka  regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego.

W pierwszym tygodniu działania e-wizyt z nowej możliwości kontaktu z ZUS skorzystało 300 osób. Średnio połączenie online z ekspertem trwało 10 minut. Najdłuższa rozmowa zajęła 28 minut. Klienci, którzy skorzystali z takiej formy kontaktu zwracali uwagę, że usługa jest bardzo prosta, wygodna i pozwala załatwić własną sprawę w ZUS.

Rozmówczyni z Poznania była jedną z pierwszych klientek, która skorzystała z e-wizyty w ZUS. Jest emerytką, która nadal pracuje. Interesowała ją kwestia złożenia wniosku o przeliczenie emerytury. Z jej relacji dowiedzieliśmy się, że wszystko odbyło się płynnie, a klientka uzyskania odpowiedzi na wszystkie pytania. Po rozmowie stwierdziła, że to bardzo dobra i wygodna forma kontaktu. Zapewniała, że będzie z niej korzystać i na pewno polecę ją znajomym – informuje Katarzyna Krupicka.

Kolejna klientka z Warszawy, która również w pierwszym dniu rozmawiała online z pracownikiem ZUS także potwierdziła, że wszystko było bardzo przejrzyste. Nie było żadnych problemów z umówieniem się na e-wizytę. Co więcej, okazało się, że rozmowa przez internet może odbyć się w bardzo dogodnym dla niej terminie. Bardzo spodobało jej się to, że była możliwość potwierdzenia tożsamości, dzięki czemu Pani z ZUS mogła udzielić jej szczegółowych informacji, a nie tylko ogólnych. Nie była to rozmowa o przysłowiowym Kowalskim, tylko o  naszej klientce i o jej sprawie.

Wszystkie osoby korzystający z e-wizyty chwalili też jakość techniczną realizowanej usługi.

Jedna z obsłużonych Pań  zwróciła uwagę na całkowity brak problemów technicznych, ponieważ przy takiej wideorozmowie zdarza się, że pojawiają się zakłócenia. Wszystko poszło sprawnie i nie było żadnych problemów ani z dźwiękiem, ani z obrazem.

– Od 29 października e-wizyty w ZUS będą dostępne w kolejnych 14 oddziałach ZUS w tym również w Białymstoku , a od 4 listopada będzie można je umówić w całej Polsce. Chcąc porozmawiać z naszym ekspertem wybierzmy prywatne, ciche miejsce z neutralnym tłem, np. jasną ścianą. Do tego celu wykorzystajmy urządzenie z kamerą, np.  komputer, laptop, tablet lub telefon- dodaje rzeczniczka.

Katarzyna Krupicka 

regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOficjalnie! Mecz Widzewa Łódź z Legią Warszawa przełożony
Następny artykuł78 rocznica likwidacji opoczyńskiego getta