A A+ A++

Od dłuższego czasu trwają rozważania, jak przyciągnąć kolejnych producentów do rywalizacji w najwyższej klasie w Rajdowych Mistrzostwach Świata. W ciągu ostatnich lat w grupie tej ścigają się tylko trzy stajnie, a obecnie to raczej reguła niż wyjątek, że w rundzie czempionatu startuje mniej niż dziesięć załóg Rally1.

FIA wreszcie zabrała się do pracy pod tym kątem. Pod koniec zeszłego roku federacja utworzyła oddzielną grupę roboczą, której zadaniem jest uzdrowienie najważniejszej serii rajdowej.

Jednym z rozwiązań jest pomysł na krok wstecz w głównej kategorii, przechodząc na wykorzystanie samochodów Rally2. Aczkolwiek nastąpiłyby pewne modyfikacje tych maszyn, w kontekście większej mocy i rozbudowanej aerodynamiki, aby były bardziej widowiskowe.

Decyzje w jakim kierunku podąży WRC mogą pojawić się już w tym tygodniu, gdyż w środę zbiera się Światowa Rada Sportów Motorowych.

– Jestem psychicznie przygotowany na to, że mogą nadejść szybkie zmiany – mówił Jari-Matti Latvala, szef zespołu Toyoty, dla serwisu Rallit.fi.

– W najgorszym przypadku nowości mogą wejść w życie już w 2025 roku. Trzeba się na to nastawić, ale nie jest to pewne – dodał.

Według Latvali możliwe jest również, że w najwyżej klasie pozostaną hybrydowe auta Rally1. Aczkolwiek należy spodziewać się wówczas pewnych zmian w regulaminie technicznym.

– W takim przypadku celem jest utrzymanie w stawce wszystkich obecnych producentów, a nawet sprawienie aby wzrosła liczba samochodów. To stanowi wyzwanie – wskazał Fin.

Czytaj również:

Jari-Matti Latvala, szef Toyota Gazoo Racing WRT

FIA zbierała również opinie kibiców na ten temat. W obszernym sondażu fani mogli wyrazić swoje zdanie m.in. w kwestii formatu rajdów i specyfikacji samochodów. Wyniki ankiety mają być opublikowane pod koniec lutego.

– Oczywiście ten temat trzeba rozważyć z każdej strony. Fani są ważną częścią tej dyscypliny sportu. Wpływa ona na ich decyzje zakupowe dotyczące samochodów i to oni generują zainteresowanie zawodami. Dlatego oczywiście dobrze jest zapytać ich o zdanie – podkreślił Latvala.

– Przy podsumowaniu i podejmowaniu decyzji niezbędne jest uwzględnienie różnych interesów. Należy brać pod uwagę punkt widzenia producentów, opinie fanów i przepisy. Ważne jest znalezienie odpowiedniej równowagi między różnymi czynnikami – podsumował.

Czytaj również:

Watch: Rali Serras de Fafe 2024

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRadzyniacy służą pomocą, mają to we krwi!
Następny artykułPłaca minimalna 2024. Ile wynosi?