A A+ A++

Koleje Dolnośląskie przewiozły w 2023 roku ponad 19,2 mln pasażerów (co oznacza 4,9-procentowy wzrost), zaś Łódzka Kolej Aglomeracyjna 10,2 mln pasażerów, dynamika r/r wyniosła 17 proc. Rekordowym miesiącem okazał się październik, gdy z pociągów ŁKA skorzystało ponad milion osób. 

Dobre wyniki to m.in. efekt inwestycji w infrastrukturę kolejową. Tylko od 2016 roku modernizacje objęły 8061,5 km torów kolejowych. Ministerstwo Infrastruktury zmodernizowało 872 przystanki kolejowe i wybudowało 114 nowych. 

Inwestują także przewoźnicy w nowe systemy biletowe, tabor i zaplecze. Polregio planuje wprowadzenie nowych automatów biletowych, ale priorytetem na kolejne lata jest zakup nowego taboru, co nie będzie proste, ponieważ UE cały czas wstrzymuje Polsce fundusze KPO. 

Czytaj więcej

Więcej nowych pociągów

W lepszej sytuacji jest PKP Intercity, które dzięki dofinansowaniu z umów na świadczenie usług publicznych (łącznie 27,5 mld zł do 2030 roku) ma pieniądze na modernizację taboru. Od początku realizacji strategii „Kolej Dużych Inwestycji” spółka podpisała umowy na 11 mld zł. Tylko na 63 lokomotyw Newag przewoźnik wyda 2,3 mld zł i łącznie spółka będzie miała 96 lokomotyw tego producenta.

Dużych inwestycji dokonują także koleje należące do samorządów. Przykładem mogą być Koleje Mazowieckie, które w 2018 roku zakupiły za 2,2 mld zł 61 elektrycznych zespołów trakcyjnych Stadler Flirt. Tylko dzięki temu zakupowi liczba miejsc siedzących w taborze przewoźnika wzrosła ponad jedną trzecią (o 16,4 tys.) do 61,4 tys. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułObwieszczenie RDOŚ w Lublinie
Następny artykułŁódzka afera weterynaryjna. Kontrola CBA w laboratorium, które lansował Macierewicz