A A+ A++

Twórcy mówią o zupełnie nowej erze w historii Ducati. Zaprezentowana jednostka jest nieco lżejsza (o 1,2 kg) niż poprzednia, dwucylindrowa Testastretta. Jest też bardziej kompaktowa, choć o 20 mm szersza. Pojemność to 1158 cm3, z których generowane jest 170 KM (przy 10,5 tys. obr./min) i 125 Nm momentu obrotowego (przy 8750 obr./min).

Jednostka jest zainspirowana konstrukcją Desmosedici Stradale, ale jak przyznają inżynierowie, to zupełnie inny silnik ze zmienioną osobowością. Skupiono się – co nie dziwi – na przygodach offroadowych, dlatego też skrócono pierwszy bieg. Włosi poradzili sobie też z temperaturą. Na postoju, przy jałowym biegu, tylny rząd cylindrów jest deaktywowany. Nowa konstrukcja rozrządu ma wymagać serwisu zaledwie co 60 tys. km.

Ducati Multistrada będzie miała nie tylko zupełnie nowy silnik, ale i jako pierwszy produkcyjny motocykl będzie wyposażona w radar, który ma wspomagać systemy bezpieczeństwa. Użytkownik Ducati będzie ostrzeżony np. o szybko zbliżającym się obiekcie z tyłu. Więcej o samym motocyklu już 4 listopada, kiedy będzie miała miejsce oficjalna premiera.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNajlepsze opony motocyklowe na każdą pogodę – postaw na bezpieczeństwo
Następny artykułMIELEC. Dziś i jutro tą ulicą na strefie nie przejedziemy