A A+ A++

Poranną pętlę zamknął oes El Montmell, jeden z klasyków hiszpańskiej rundy WRC i najdłuższa próba tegorocznej edycji. Trasę tę pokonywano już w latach 90. ubiegłego stulecia, choć kierunek jazdy był odwrotny. W niemal niezmienionej konfiguracji odcinek używany jest od 2005 roku. Pierwsze dwadzieścia kilometrów jest stosunkowo szybkie. Końcowe cztery są bardziej techniczne.

Próbę wygrali Neuville i Wydaeghe, kompletując tym samym oesowe zwycięstwa porannej pętli. Dobrą formę Hyundaia potwierdzili Dani Sordo i Candido Carrera, gorsi od kolegów jedynie o 0,3 s. Elfyn Evans i Scott Martin stracili 2,3 s.

W połowie dnia przewaga Neuville’a wynosi już 9 s. Evans jest drugi, a Sebastien Ogier i Julien Ingrassia [+32 s] muszą się bronić przed Sordo i Carrerą. Hiszpanie tracą do mistrzów świata jedynie 0,2 s.

– Dobry odcinek, choć byłem nieco ostrożniejszy, by nie uszkodzić opony. Nadal mamy trochę podsterowności. Gdyby nie to, moglibyśmy pojechać jeszcze szybciej – meldował Neuville.

– Nie było tutaj najgorzej. Mamy trochę problemów, by samochód odpowiednio skręcał. Nie mogę utrzymać linii – mówił Evans.

„Bezpieczne” piąte miejsce zajmują Kalle Rovanpera i Jonne Halttunen [+53,7 s]. Adrien Fourmaux i Alexandre Coria pilnują szóstej pozycji [+1.26,2]. Po kapciu Gusa Greensmitha i Chrisa Pattersona (spadek na dziewiąte miejsce) awans zaliczyli Oliver Solberg i Craig Drew [+2.44,4] oraz Nil Solans i Marc Marti [+3.11,0].

– Wszystko w porządku, choć na poprzednim oesie mieliśmy kapcia i nie chciałem tutaj ryzykować głębokich cięć. Ale i tak mieliśmy moment w połowie próby – przyznał Rovanpera.

– Wszystko zaczęło dobrze funkcjonować, a ja zaczynam rozumieć, jak to działa. Szkoda, że nie utrzymaliśmy najlepszego czasu na poprzednim oesie, ale walczymy z najlepszymi kierowcami. Z tego odcinka również jestem zadowolony – mówił Fourmaux.

– W nic nie uderzyliśmy. Wszystko szło dobrze aż do momentu, gdy pojawił się alarm o ciśnieniu – zapewniał Greensmith.

Dziesiątkę generalki zamykają Eric Camilli i Maxime Vilmot, jednocześnie liderzy WRC 2. Podium tej kategorii uzupełniają Teemu Suninen  i Mikko Markkula, którzy prawie uderzyli w barierę przed metą OS9, oraz Erik Cais i Jindriska Zakova [+52,2 s].

W WRC 3 końcową próbę pętli wygrali Emil Lindholm i Reeta Hamalainen. Liderzy kategorii wyprzedzili Kajetana Kajetanowicza i Macieja Szczepaniaka o 2,1 s. Jan Solans i Rodrigo Sanjuan zmieścili się w trójce [+3,4 s]. W łącznej klasyfikacji Lindholm ma w zapasie 22,8 s nad Pepe Lopezem i Borją Rozadą. Kajetanowicz zbliżył się do Hiszpanów i kolegów z RaceSeven na 0,7 s.

akcje

komentarze

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJesienne spacery iwonickiej grupy Inicjatyw Społecznych „Wspólny Las”
Następny artykułDziennikarza Komsomolskiej Prawdy w Biełarusi wydali białoruskiemu KGB Rosjanie