Takiego wyniku na rynku wtórnym już dawno nie było. W ubiegłym miesiącu sprowadzono do Polski ponad 90,7 tys. używanych samochodów osobowych i dostawczych. Jak podał Instytut Samar, to na przestrzeni roku wzrost o 73,6 proc. To także jeden z najlepszych dla prywatnych importerów miesięcy w ciągu 13 lat.
W sumie pierwszy kwartał 2021 r. przyniósł 227,5 tys. rejestracji importowanych używanych samochodów, co w porównaniu do pierwszych trzech miesięcy sprzed roku oznacza wzrost o 5,3 proc. – Jeżeli trend się utrzyma, import całoroczny przekroczy 900 tys. egzemplarzy – stwierdzają eksperci Samaru. Od początku roku rośnie import z Niemiec i Francji – dwóch najpopularniejszych kierunków, z których sprowadzamy używane samochody (odpowiednio o 8,8 oraz 8,2 proc.). Zwiększył się także import samochodów z Holandii, za to spadł z Belgii oraz Włoch. Najpopularniejsze marki to Volkswagen, Opel, Ford, Audi oraz Renault. W przypadku modeli na czele znajduje się Audi A4, za nim jest Opel Astra i Volkswagen Golf. Kolejne miejsca zajmują: BMW 3, Audi A3, Opel Corsa, Ford Focus, Volkswagen Passat, Ford Fiesta oraz Audi A6.
CZYTAJ TAKŻE: To pierwszy na świecie taki salon używanych samochodów
Pandemia i obawa przed zakażeniem w tramwaju, autobusie czy pociągu wywindowała popyt na używane samochody. I śrubuje ceny. W ciągu zaledwie jednego miesiąca średnia cena używanego samochodu wystawianego w ofertach internetowych, autokomisach oraz u dealerów aut używanych wzrosła o prawie 2 tys. zł: z 21.033 zł w styczniu do 22.900 zł w lutym. To już mocny trend ciągnący się od późnej jesieni ub. roku. Bo choć styczeń przyniósł niewielki wzrost w porównaniu z grudniem, to w grudniu średnia cena w porównaniu z listopadem podskoczyła o 1,1 tys. zł.
Według Karoliny Topolovej, dyrektor generalnej Aures Holdings zarządzającej międzynarodową siecią autokomisów AAA Auto, w ciągu ostatniego roku ceny samochodów używanych wzrosły nawet o 15 proc. A na tym się nie skończy. – Ponieważ warunki w tym roku będą mniej więcej takie same, biorąc pod uwagę pandemię koronawirusa spodziewamy się podobnego wzrostu – mówi Topolova. Problemem rynku jest fakt, że sprowadzane samochody są coraz starsze. Według Samaru, średni wiek sprowadzonych w b … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS