A A+ A++

  • Buldożery zrównają z ziemią łącznie w obu wsiach 31 gospodarstw. Właściciele większości z nich są oburzeni niskimi odszkodowaniami, jakie zaproponowano im za nieruchomości
  • Większość wywłaszczonych osób twierdzi, że za pieniądze od państwa nie są w stanie wybudować na nowo domów
  • — Ja nie chcę na tym zarobić. Chcę utrzymać swój stan posiadania — mówi w rozmowie z Onetem jeden z właścicieli
  • — Robią inwestycję za 2 mld zł i najwięcej oszczędzają na zwykłych ludziach. To zwykłe skur********* — dodają kolejni
  • Więcej podobnych tekstów znajdziesz na głównej stronie Onetu

W marcu br. wiele ogólnopolskich redakcji podało informację, że na południu Polski rusza budowa “najdłuższego tunelu w Polsce”. 8 marca w Warszawie PKP PLK (Polskie Koleje Państwowe — Polskie Linie Kolejowe) podpisały z konsorcjum firm Budimex S.A. oraz Gülermak umowę na przebudowę kolejnego (tak zwanego czwartego) odcinka torów na większym fragmencie szlaku żelaznego pomiędzy Chabówką na Podhalu a Nowym Sączem.

Prace na długim na około 13 km fragmencie torowiska będą kosztować 1 mld 930 mln zł. Tak ogromna cena bierze się stąd, że duża część torów zostanie poprowadzona nowym śladem, w tym wspomnianym już tunelem o długości 3,8 km. Ten zostanie wydrążony w zboczach wzgórz oddzielających wsie Mordarka i Męcina.

Od razu wyjaśnijmy jedną rzecz. Nie będzie to wcale najdłuższy tunel kolejowy w Polsce. Dłuższy o przeszło 2 km będzie już drążony tunel kolei dużych prędkości pod centrum Łodzi.

czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWielki transfer Sebastiana Szymańskiego? Ujawnili plan giganta
Następny artykułWakacje Europejczyków. Podobne do naszych, ale jest sporo różnic