A A+ A++

Ósma edycja Rajdu Memoriału Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza odbyła się w dniach 13-14 kwietnia. Michał Ratajczyk i Jędrzej Szcześniak byli najszybsi na jedenastu, z dwunastu rozegranych odcinków specjalnych. Wypracowali 29,6s sekundy przewagi nad drugimi na mecie Michałem Tochowiczem i Piotrem Białowąsem zasiadającymi w Citroenie C3 Rally2.

Walkę o trzecie miejsce stoczyli Waldemar Kluza pilotowany przez Adama Gładysza, którzy do Wieliczki przywieźli Hyundaia i20 N Rally2 oraz załoga Andrzej Szepieniec/Jarosław Zawadzki, która na tę okazję odkurzyła Mitsubishi Lancera. Ostatecznie na najniższym stopniu podium stanęli Kluza z Gładyszem. Memoriał ukończyło 36 załóg.

Ratajczyk ze Szcześniakiem oprócz pucharów za generalkę odebrali statuetki i nagrody za wygraną klasę 3, puchar burmistrza Wieliczki za najlepszy wynik podczas nocnych przejazdów OS Wieliczka Rynek, puchar wojewody małopolskiego za wygraną na odcinkach w Brzegach oraz puchar prezesa Solnego Miasta (kompleks sportowy w Wieliczce, w którym tradycyjnie zlokalizowano bazę rajdu i start najpopularniejszych wśród kibiców odcinków specjalnych).

Ciekawie wyglądała rywalizacja w klasie 2, gdzie załoga Piotr Ilnicki/Kamila Klaczańska (Peugeot 208 Rally 4) przez cztery sobotnie odcinki walczyła zacięcie z Błażejem Gazdą i Maciejem Mikuliszynem. Jednakże duet dysponujący Renault Clio nie ukończył pierwszej niedzielnej próby. W tej sytuacji Ilnicki z Klaczańską pewnie wygrali klasę, a kolejne miejsca na podium przypadły załogom Sebastian Butyński/Sebastian Dwornik (Renault Clio Rally 4) i Jacek Bieszczad/Szymon Kozakiewicz (Honda Civic Type R).

Piotr Piesko z Mateuszem Kacprzakiem (Peugeot 208) narzucili najmocniejsze tempo w klasie 1. Wygrali pojedynek z Grzegorzem Kluzą pilotowanym przez Aleksandrę Przybyłek (Ford Fiesta), a podczas nocnych przejazdów odcinka Wieliczka Rynek byli szybsi od wielu załóg dysponujących znacznie mocniejszymi autami. Trzecie miejsce w tej grupie zajęli Paweł Murzyn z Damianem Stankiem (Ford Fiesta).

Czytaj również:

Prowadzona była także klasyfikacja historyczna. Po trzecim odcinku z rywalizacji, z przyczyn technicznych, wycofali się liderzy, Grzegorz Olchawski z Przemysławem Boskiem (Audi Quattro S1), a puchary za zwycięstwo w swoich klasach odebrały załogi: Andrzej Kaczmarczyk/Łukasz Szwed (Peugeot 205 GTI), Elefant z Emilią Kotarską (BMW 318 is) i pilotowany przez Przemysława Baryłę Mariusz Polak (Audi 80 B2 Coupe Quattro)

Wielickie Memoriały do tradycyjne miejsce spotkań rajdowych pokoleń. W roli kibiców (ze startu wykluczyła ich awaria) pojawili się Paweł Petrys z Arturem Skorupą. Jako VIP trasę przejechał jazzman, wokalista i kierowca rajdowy Andrzej Dąbrowski. Swoje umiejętności pokazała filmowa dublerka i kaskaderka Małgorzata Prus, po raz kolejny, tym razem w roli pilota pojawił się skoczek narciarski Maciej Kot. Specjalne puchary, ufundowane przez ministra sportu otrzymały najbardziej doświadczone załogi zgłoszone do rajdu: Petrys ze Skorupą, Andrzej Kalitowicz i Maciej Wisławski oraz Mariusz Polak z Przemysławem Baryłą.

Rajd był zorganizowany przez Automobilklub Krakowski, przy współpracy władz powiatu wielickiego oraz miasta i gminy Wieliczka.

informacja prasowa

Czytaj również:

Oglądaj: ORLEN OIL 8 Rajd Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 2024

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWyniki rekrutacji do wrocławskich przedszkoli. Blisko 2 tys. wolnych miejsc po I etapie
Następny artykułKulinarna podróż do przeszłości. Tu króluje kotlet dla Lenina