A A+ A++

We wrześniu
biura podróży zawarły umowy na wyjazdy z 564 tysiącami klientów
(dla porównania – w sierpniu było to 644 tysiące, w lipcu 588
tysięcy, a w czerwcu 682 tysiące). Jeśli zestawić tę liczbę z
danymi z września 2019 roku okaże się, że wtedy klientów było niemal
o jedną trzecią więcej, bo 749 tysięcy.

Po jakie wyjazdy przyszli Polacy? Największa część
wrześniowych klientów, 304,5 tysiąca (o 18 procent mniej niż w
2019), wybrała wycieczki czarterowe. Na drugim miejscu była grupa tych, którzy z biurem podróży chcieli wyjechali na wycieczkę krajową
lub do kraju sąsiedniego – 175 tysięcy (mniej o 38 procent).
Trzecia i ostatnia kategoria osób to klienci, którzy zdecydowali się na
podróż za granicę innym środkiem transportu niż czarter
(najczęściej regularne linie lotnicze lub autokar). Należało do
niej 84,9 tysiąca osób (spadek o 13 procent wobec 2019 roku).

– Wrzesień
zaskoczył, jeśli chodzi o liczbę kupowanych imprez turystycznych –
nie widać było tego, co w miesiącach letnich, lipcu i sierpniu,
które przypominały pod względem sprzedaży rekordowy w turystyce
rok 2019 – komentuje Marek
Niechciał, członek zarządu Ubezpieczeniowego Funduszu
Gwarancyjnego odpowiedzialny za obszar turystyki, w tym za działający w strukturze UFG Turystyczny Fundusz Gwarancyjny.

– W 2022 r.
sektor edukacji, a także prawdopodobnie przedsiębiorstw, ograniczył
korzystanie z usług turystycznych, takich jak zielone szkoły i
imprezy integracyjne. To
na pewno wpłynęło na znaczny, bo aż o jedną trzecią w
porównaniu z 2019 roku (styczeń-wrzesień), ­spadek
sprzedaży krajowych imprez turystycznych –
dodaje Niechciał.

Z danych Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego wynika, że w ciągu
pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku biura podróży zawarły
umowy z 5,22 miliona klientów
. W porównaniu z tym samym okresem
zeszłego roku to o 47 procent więcej, ale jeśli porównać tę
liczbę z danymi z 2019 roku (6,36 miliona) okaże się, że była
ona nadal mniejsza o 18 procent.

Żadna z
kategorii wyjazdów nie wróciła do wielkości sprzed pandemii.
Najbliżej osiągnięcia tego stanu były czartery – zabrakło im 2
procent. Dużo mniej klientów wybrało wyjazd „innym środkiem
transportu”, ich liczba była o 19 procent mniejsza niż trzy lata
wcześniej. Najgorzej zaś wypadła sprzedaż wyjazdów krajowych i do
państw sąsiednich, tu ubytek wyniósł 33 procent.

Jeśli zsumować
pierwszą i trzecią grupę można powiedzieć, że zorganizowane
wycieczki zagraniczne wykupiło w tym roku 3,38 miliona ludzi (64,8
procent wszystkich klientów biur podróży), pozostali podróżowali
w sposób zorganizowany po kraju lub ewentualnie do sąsiadów.

– Początek
roku był dla biur podróży słaby, widoczne to było zwłaszcza w
styczniu i marcu. Spadek sprzedaży imprez turystycznych w marcu
wynikał głównie z niepewności podróżnych, a to oczywiście było
efektem wybuchu wojny na Ukrainie. Stąd mniejsza sprzedaż w okresie
styczeń-wrzesień 2022 r. w porównaniu z tym samym okresem roku
poprzedniego – wskazuje
dyrektor zarządzająca ds. funduszy w Ubezpieczeniowym F … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUM Tarnów: Powstanie pięć nowych wiat rowerowych
Następny artykułMieszkańcy potrzebują węgla. “Są opóźnienia, ale nie z naszej winy”