A A+ A++
fot. materiały prasowe

Pytanie numer jeden, które wielu z nas zadaje przy zakładaniu nowej strony internetowej, brzmi: „Dlaczego moja strona nie zajmuje miejsca w rankingu Google?”. Google jest najbardziej wartościową i używaną wyszukiwarką na świecie. Bez wyników organicznych nie uzyskasz żadnego ruchu na swojej stronie. Dlatego warto wiedzieć, jak sprawić, by Twoje strony zostały zauważone przez wyszukiwarki.

Dlaczego ranking strony jest ważny?

Kiedy ktoś szuka czegoś w Google, wyszukiwarka zwraca listę wyników. Wyniki te są uszeregowane według tego, co Google uważa za najbardziej odpowiednie dla wyszukiwanego hasła. Ranking zależy od wielu czynników, w tym od tego, jak duży autorytet posiada strona internetowa(co jest związane z tym, jak wiele linków wskazuje na nią), jak dawno temu Twoja treść została opublikowana i jak często ludzie linkują do niej.

Im wyższe miejsce zajmuje witryna internetowa w wynikach wyszukiwania Google, tym większe prawdopodobieństwo, że ludzie będą ją odwiedzać. Im więcej osób odwiedza Twoją stronę, tym bardziej prawdopodobne jest, że będą czytać i udostępniać Twoje treści. To zwiększa jej widoczność i daje wyszukiwarkom więcej powodów, aby wysoko ją uplasować w przyszłych wyszukiwaniach dla podobnych haseł.

Treści na stronie nie są wystarczająco istotne dla wyszukiwanego hasła

Jeśli twoja treść nie jest istotna dla słów kluczowych, które pozycjonujesz google może uznać witrynę za spam i uszereguje stronę na samym końcu rankingu. Jeśli chcesz uplasować się wyżej w Google, to musisz być pewny, że wszystkie twoje treści są zoptymalizowane dla każdego słowa kluczowego, które chcesz kierować. Oznacza to użycie całej grupy słów kluczowych, upewniając się, że pojawia się w nagłówkach, pod tytułach i tekście.

Strona została ukarana przez Google za spamerskie działania

Jeśli angażujesz się w jakiekolwiek działania spamerskie, takie jak kupowanie słabej jakości linków lub posiadanie podejrzanych backlinków wskazujących na twoją witrynę, to możliwe jest, że Google ukaże twoją witryn usuwając ją z wyników wyszukiwania. Aby uniknąć takiej sytuacji w przyszłości, należy upewnić się, że pozyskane linki pochodzą z renomowanych źródeł a treści na stronie internetowej zapewniają wyczerpanie całego tematu.

Strona internetowa nie zawiera wartościowych treści

W świecie wyszukiwarek wysokojakościowa treść jest królem. Jeśli na Twojej stronie nie są dodawane dobre treści, może ona stać się zapomniana przez Google. Jeśli Twoja strona posiada małą ilość artykułów, możesz nie być w stanie dobrze uplasować się w rankingu, nawet jeśli są same treści są świetne.

Najlepszym sposobem na uniknięcie tego problemu jest całościowe wyczerpanie tematu poprzez zamieszczenie dużej ilości wysokojakościowych treści. Powinieneś również upewnić się, że treść jest istotna i pomocna dla Twojej grupy docelowej.

Na stronie jest zbyt wiele zduplikowanych treści

Zduplikowana treść jest problemem, ponieważ wyszukiwarkom nie jest łatwo określić, która wersja treści jest oryginalna, więc mogą nie ufać żadnej z nich.

Google ukara Twoją witrynę, jeśli uzna, że próbujesz oszukać system, tworząc wiele podstron, które są podobne lub identyczne. Najlepszym sposobem na uniknięcie problemu duplikatów treści jest upewnienie się, że każda strona w Twojej witrynie ma unikalny tekst i informacje na niej.  Należy jednak pamiętać, że duplikacja ma największy wpływ na treści w obrębie jednej domeny, jak twierdzi Rafał Jóśko z agencji SEO Woobox.

Jeśli stwierdzisz, że Twoja witryna cierpi z powodu zduplikowanej treści, najlepszym sposobem na jej naprawienie jest usunięcie duplikatów i zastąpienie ich unikalnymi stronami. Powinieneś również pracować nad poprawą jakości treści, które posiadasz, aby Google mógł łatwo określić, która wersja każdej strony jest oryginalna.

Używanie odpowiednich słów kluczowych na stronach docelowych

Słowa kluczowe to słowa lub frazy, które ludzie wpisują w wyszukiwarkach, aby znaleźć więcej informacji na ich temat. Kiedy użytkownik wyszukuje słowo kluczowe, szuka czegoś konkretnego. Jeśli Twoja strona jest zoptymalizowana z odpowiednimi słowami kluczowymi, może zajomować wysokie pozycjie w Google i innych wyszukiwarkach.

Strona internetowa musi być zoptymalizowana odpowiednimi słowami kluczowymi, których szukają docelowi odbiorcy. Na przykład, jeśli sprzedajesz buty online i próbujesz uplasować się w rankingu dla  „trampek damskich”, to Twoja strona musi zawierać to słowo w tytułe, opisie meta i treści głównej. Możesz również zoptymalizować swoje obrazy pod kątem tego słowa kluczowego, upewniając się, że znajduje się ono w nazwie pliku obrazu, podpisie i tekście alt.

Ważne jest, aby wybrać słowa kluczowe, które są zgodne z Twoją marką i celami biznesowymi, ponieważ pomoże to zwiększyć ruch z organicznych wyników wyszukiwania (bezpłatnie).

Niskiej jakości treść

Istotnym krokiem w uzyskaniu rankingu witryny jest stworzenie wysokiej jakości treści, która spełnia potrzeby docelowych odbiorców i dostarcza im wartości. Dlatego tak ważne jest tworzenie przydatnych treści, które ludzie będą chcieli czytać.

Jeśli na stronie publikowane są niskiej jakości treści, ludzie nie będą ufać marce. Najprawdopodobniej uciekną ze strony, ponieważ nie znajdą w niej wartości.

Jeśli chcesz generować więcej ruchu organicznego,musisz tworzyć treści, które ludzie uznają za wartościowe. Aby tak się stało, musisz wiedzieć, czego chcą Twoi odbiorcy i jak chcą to dostarczyć. Jeśli nie potrafisz tego dobrze zrobić, to jest duża szansa, że Twoja strona nie znajdzie się na liście rankingowej w wyszukiwarkach.

Strona internetowa nie jest mobile-friendly

Jeśli strona nie jest przyjazna dla urządzeń mobilnych, Google może ją ukarać. Oznacza to, że jej ranking może być niższy niż stron, które są dostępne na urządzeniach mobilnych. Powód jest prosty: więcej osób używa swoich smartfonów do przeglądania Internetu niż kiedykolwiek wcześniej. Ten trend w każdym miesiącu rośnie, ponieważ więcej osób przechodzi z komputerów stacjonarnych na urządzenia mobilne.

Strona, która nie jest przyjazna dla urządzeń mobilnych, otrzyma mniejszy ruch z wyszukiwań Google z powodu słabego doświadczenia użytkownika (UX). Będzie również plasować się niżej w wynikach wyszukiwania Google niż strona, która została opracowana z responsywnym projektem.

Bezpieczeństwo strony internetowej jest niskie

Zadaniem Google jest zapewnienie bezpieczeństwa przed złośliwym oprogramowaniem, które mogłoby potencjalnie zaszkodzić użytkownikom. Jeśli Twoja strona jest zainfekowana złośliwym oprogramowaniem lub zawiera szkodliwe linki, Google zablokuje ją lub obniży ranking strony internetowej.

Najczęstszym powodem tego typu kary jest sytuacja, gdy zostałeś zhakowany lub gdy Twoja strona została w jakiś sposób naruszona.

Strona www ładuje się zbyt wolno

Jeśli chodzi o szybkość, Google jest dość surowe. Jeśli Twoja strona ładuje się dłużej nić 6 sekund (średni czas ładowania strony), może zostać ukarana przez Google. Powodem jest to, że użytkownik najprawdopodobniej opuści Twoją stronę i poszuka odpowiedzi gdzie indziej.

Rozwiązanie: Możesz użyć narzędzia takiego jak Pingdom lub GTMetrix, aby sprawdzić, jak szybko ładuje się Twoja strona. Możesz również skorzystać z Google PageSpeed Insights, które daje wskazówki, jak sprawić, aby strona była szybsza.

Konkurenci posiadają wyższy autorytet

Autorytet jest obecnie jednym z najważniejszych czynników rankingowym dla Google i jedynym czynnikiem rankingowym, którego nie możesz kontrolować. Jest to wynik, który Google nadaje Twojej stronie internetowej lub autorowi strony.

Im więcej autorytatywnych stron wspomina o tobie, tym wyższy jest Twój autorytet autora/domeny. Oznacza to, że jeśli chcesz uplasować się wyżej w Google, to musisz być wspominany na wysokojakościowych stronach internetowych. Jeśli Twoi konkurenci plasują się w rankingu wyżej niż Ty, to prawdopodobnie mają wyższy autorytet domeny/autora.

Słabej jakości linki przychodzące.

Linki na Twojej stronie są walutą w Internecie. Przekazują one wartość z jednej strony na drugą i pomagają określić miejsce Twojej witryny w wynikach wyszukiwania Google. Jeśli do Twojej strony prowadzą niskiej jakości (np. linki z witryn, które nie mają dużego autorytetu) Google może uznać twoją stronę za niskiej jakości spam.

Linki z renomowanych stron są ważne, ponieważ mówią Google, że Twoja treść jest wartościowa i zasługuje na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Jeśli konkurent ma więcej tego typu linków niż Ty, będzie on pojawiał się wyżej w rankingach niż Twój.

Brak linkowania wewnętrznego

Linki wewnętrzne jest podstawą optymalizacji strony, pomaga Google odkrywać oraz indeksować strony w Twojej domenie. Bez linkowania wewnętrznego, strony mogą nigdy nie zostać odnalezione przez Google, co będzie skutkować pozbawieniem ruchu organicznego. Co gorsza, słaba struktura linków wewnętrznych może negatywnie wpłynąć na doświadczenia użytkownika utrudniając odwiedzającym znalezienie stron, których potrzebują, co w konsekwencji doprowadzi  do opuszczenia strony.

Dzięki linkowaniu wewnątrz witryny nie tylko możesz zwiększyć liczbę stron, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania lecz także możesz wykorzystać linki w celu przekazania autorytetu jednej podstrony na drugą. Doskonale w tym celu sprawdzi się wtyczka WordPress internal linking plugin.

Struktura URL strony nie jest dostosowana do SEO

Dobra struktura adresu URL jest niezbędna dla każdej strony internetowej, która chce być znaleziona przez wyszukiwarki. Adres URL powinien zawierać słowa kluczowe, które dokładnie opisują zawartość strony, a także sprawiają, że jest on łatwy do zapamiętania i udostępnienia przez ludzi.

Innym powodem, dla którego Twoje adresy URL mogą nie działać poprawnie jest to, że są zbyt długie lub zawierają niepotrzebne parametry, lub informacje, które nie są istotne dla SEO lub doświadczenia użytkownika (UX). Dobrą zasadą jest utrzymywanie ich w formie krótkiej, prostej i związanej z treścią, tak aby użytkownicy mogli łatwo nawigować po różnych stronach w Twojej witrynie bez konieczności klikania przez kilka linków (co może negatywnie wpłynąć na UX). W przypadku stron internetowych polecamy wykorzystać system zarządzania treścią WordPress, pozwalający na pełne zarządzanie strukturą linków w obrębie witryny.

Twoja strona korzysta z protokołu HTTP zamiast HTTPS

Upewnij się, że masz bezpieczne połączenie (HTTPS) do swojej witryny. Możesz to zrobić instalując certyfikat SSL na swoim hostingu. Dzięki temu wszystkie dane wysyłane do i z Twojej strony są szyfrowane, co zabezpieczy je przed przechwyceniem przez osoby trzecie.

HTTPS zapewnia lepsze doświadczenie użytkownika, a Google chce nagradzać strony, które zapewniają lepsze doświadczenie użytkownika.

Podsumowanie

Bycie w rankingu Google jest niezwykle ważne, ale może być trudne. Istnieje wiele sposobów na zwiększenie rankingu w wyszukiwarce. Kiedy zrozumiesz, dlaczego strona nie jest w rankingu będziesz mógł łatwo naprawić błędy. Dzięki zawartym powyżej wskazówkom wiesz już, na co zwrócić uwagę i jak pomóc stronie, aby znalazła się wyżej w wynikach od konkurencji.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNowa interna w Więcborku
Następny artykułMedale dla Wolontariuszy Gminy Szubin