Lada moment kończy się 2022 rok. To dobry czas na podsumowanie minionych miesięcy w polskiej gastronomii. Jak co roku Pyszne.pl, serwis do zamawiania jedzenia online, przygotował raport Food Trendów. Tym razem przeczytamy w nim nie tylko o zwyczajach jedzeniowych Polaków, ale również o zjawiskach, które kształtują obecnie rynek i będą nadal kształtować go w najbliższym czasie.
Raport Pyszne.pl jest prawdopodobnie największym tego typu wydawnictwem w Polsce – oparty jest bowiem na analizie zachowań ponad 3,5 milionów aktywnych użytkowników serwisu. Jego kompleksowość zapewniają również dane dostarczone przez globalny instytut badające trendy, WGSN, a także lokalne badanie rynkowe przeprowadzone przez agencję badawczą Insight Lab. Całość dopełniają komentarze Barbary Stareckiej i Małgorzaty Minty – dziennikarek i ekspertek kulinarnych.
Co w gastronomii piszczy?
Po raz pierwszy w raporcie Pyszne.pl znajdziemy szersze spojrzenie na rynek gastronomiczny. Serwis, we współpracy z globalną firmą badającą trendy, WGSN, wytypował pięć kierunków, w stronę których rozwija się obecnie branża. W ujęciu lokalnym, polskim, zbadała je z kolei agencja badawcza Insight Lab.
Pierwszym zauważalnym trendem, nazwanym przez WGSN „Małymi przyjemnościami”, jest zwiększająca się liczba konsumentów spożywających małe posiłki, przekąski, na przykład w ramach pocieszenia się w obliczu stresującej sytuacji. Co więcej, według danych Pyszne.pl, aż 30% Polaków zamawia je z dostawą do domu. Segment ten rozwinął się szczególnie w czasie lockdownów.
„Sprytna oszczędność” skupia się z kolei na zmianach w zachowaniu konsumentów, na co wpływ miała pandemia, czy obecnie sytuacja ekonomiczna na świeci … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS