A A+ A++

Branża turystyczna przyzwyczaiła się, że klient płacił za wyjazdy z wyprzedzeniem. Pandemia zmieni ten system, bo po problemach z odzyskaniem pieniędzy za usługi niezrealizowane z jej powodu klienci oczekują elastyczności. To przyłoży się na relacje biznesowe między touroperatorami i ich partnerami – uważa szef DER Touristik.

Prezes DER Touristik Sören Hartmann jest przekonany, że pandemia zmieni branżę turystyczną. – Pojawi się wiele nowych partnerstw, wiele starych zostanie zerwanych – mówił podczas kongresu ITB. Prezes odnosi się do systemu rozliczeń w branży turystycznej. – Przyzwyczailiśmy się, że klient płacił 100 procent kwoty przed wyjazdem, w pandemii okazało się, że czasem trudno było mu odzyskać pieniądze – przypomina. To sprawiło, że turyści będą oczekiwać bardziej elastycznych ofert.

Hartmann tłumaczy, jak ta zmiana może wpłynąć na cały łańcuch biznesowy. Pieniądze od klientów touroperatorzy wpłacali do hoteli i linii lotniczych, które potrzebują środków na renowację, rozbudowę czy uruchomienie działalności operacyjnej. Teraz firmy te będą musiały poszukać innych źródeł finansowania. Tu ważną rolę odegra sektor bankowy. – Po kryzysie będziemy mieć touroperatorów z gotówką i bez niej – podsumowuje wątek prezes DER Touristik.

Hartmann odnosi się też do pomocy rządowej udzielonej niektórym biurom podróży. Tym, którzy jej nie dostali, będzie trudno zapłacić partnerom. To spowoduje, że relacje między touroperatorami, hotelami i agentami turystycznymi mogą się zmieniać. Szef DER Touristik uważa, że zmiana modeli finansowych doprowadzić może do bankructw wśród biur podróży.

CZYTAJ TEŻ: Właściciel DER Touristik: Pomoc dla TUI i FTI jest nie fair

Prezes mówi, że w segmencie hotelowym nie było wielu upadłości, inaczej jest w branży lotniczej. Ponieważ podróże biznesowe się skurczą, będzie duża nadpodaż miejsc na rynku, a to może prowadzić do niewypłacalności linii lotniczych.

Zdaniem Hartmanna na razie trudno określić przyszłość agentów turystycznych. Na pewno więcej osób zdecyduje się kupić wyjazdy przez internet i to jest jedna strona medalu, druga to taka, że klienci będą potrzebować porady, a tej mogą udzielić im profesjonaliści. Rozwiązaniem na przyszłość jest strategia sprzedaży wielokanałowej.

Hartmann podkreśla, że nadszedł już czas, kiedy rząd powinien wskazać drogę wyjścia z kryzysu. Branża musi mieć jasność sytuacji, by planować i realizować swoje cele. Ograniczenia i niewiedza stawiają w trudnej sytuacji zarówno przedsiębiorców jak i klientów. O ile do marca 2020 roku zawsze wiedzieli, co kupili, teraz wszystko stało się nieprzewidywalne.

Zdaniem prezesa dla wszystkich najważniejsze będzie bezpieczeństwo. W jego utrzymaniu pomoże testowanie na szeroką skalę, dobrym rozwiązaniem jest również tworzenie korytarzy turystycznych. Dla restartu turystyki znaczenie będzie miała coraz większa liczba zaszczepionych. Równie ważne są protokoły bezpieczeństwa na lotniskach i w miejscach turystycznych – nie można dopuścić do powstawania … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJak oddasz krew, dostaniesz kartę rabatową na paliwo
Następny artykułDruzgocące wyznanie syna Zamachowskiej. W tle zdrady i alkohol