A A+ A++

Subwencja PFR ma charakter bezzwrotny. Jej celem jest udzielenie finansowego wsparcia dla przedsiębiorców zagrożonych upadłością na skutek COVID-19. Czy przedsiębiorca musi sam wnioskować o subwencję?

Jaką formę ma subwencja z PFR?

Subwencja z PFR ma charakter pomocy publicznej. Subwencja finansowa udzielana jest na podstawie umowy o udzielenie subwencji finansowej. W umowie subwencji finansowej przedsiębiorca oświadcza, że kwota subwencji finansowej, o którą wnioskuje nie doprowadzi do przekroczenia limitów kumulacji pomocy publicznej określonych w Tymczasowych Ramach Pomocy.

Zobacz również:

Czy wniosek o subwencję PFR 2.0 może zostać złożony w imieniu przedsiębiorcy przez jego biuro rachunkowe?

Tak, taki wniosek może w imieniu przedsiębiorcy złożyć biuro rachunkowe.

Biuro rachunkowe wnioskujące o subwencję w imieniu firmy musi posiadać dostęp do bankowości elektronicznej przedsiębiorcy oraz musi posiadać pełnomocnictwo do reprezentowania firmy.

Jaką formę powinno mieć pełnomocnictwo dla biura rachunkowego?

Pełnomocnictwo dla biura rachunkowego powinno być w formie elektronicznej jako plik PDF. Taki plik musi zostać podpisany przez osobę upoważnioną do działania w imieniu beneficjenta przy wykorzystaniu Kwalifikowanego Podpisu Elektronicznego.

W przypadku kiedy wymagane są wewnętrzne zgody korporacyjne (w przypadku spółek) lub zgoda małżonka/wspólnika spółki cywilnej (JDG, SC), biuro rachunkowe powinno upewnić się, że wszystkie takie zgody zostały udzielone. Zdarza się bowiem, że brakuje jednej ze zgód i wniosek o subwencję może zostać odrzucony.

Jak długo trwa rozpoznawanie wniosku o subwencję finansową?

Rozpoznawanie wniosku o subwencję trwa co do zasady do kilku dni roboczych.

System weryfikacji wniosków Tarczy Finansowej 2.0 automatycznie sprawdza, czy przedsiębiorca przesłał do urzędu skarbowego deklarację rozliczenia podatków, np. JPKV7M lub JPKV7K za grudzień 2020 r. W przypadku braku tego rozliczenia w bazach danych US, system tymczasowo wstrzymuje wniosek i przez okres maksymalnie 7 dni roboczych sprawdza codziennie dostępność deklaracji. Najpóźniej po upływie tego okresu, PFR podejmuje decyzję na podstawie dostępnych danych.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPosiedzenie Parlamentarnego Zespołu ds. Energetyki Jądrowej
Następny artykułPremier przedstawił założenia Krajowego Planu Odbudowy